Keresés ebben a blogban

2020. március 20., péntek

Matematika 2020.03.20. (100.óra) - András bá

2020.03.20.                            100.óra
Tört szorzása törttel

1.) Tk.: 70.o. 5.példa
        - Olvasd el!
        - Kövesd végig és dolgozd fel!

2.)Tk.: 70.o. 6.példa
        - Olvasd el!
        - Kövesd végig és dolgozd fel!

3.) Video


 4.) Tk.: 72.o.115.f. a),c)
   (Kérem nevet ráírva feltölteni!)
   Ide töltsd fel!

  Hf.: NINCS!!!
  Ha kérdésed, problémád van, írj rám messengeren! 

Irodalom III.20.


Kedves hatodik cések!
Annyit dolgoztatok már a héten, hogy ma csak el kell ovasnotok és meghallgatnotok a Toldi 7. énekét.
A tankönyvben a 108-111. oldalon találod.
Hallgasd meg ,és kövesd a könyvben a történetet!
7. ének<<<erre kattints

A füzetedbe Írd le a címet: VII. ének

Írj jóslást:  (1-2 mondat elég lesz. ) Milyen ötlete lehetett Miklósnak a temetőbeli találkozás után? Mit fog szerinted tenni?

Ezt most ne küldd be, majd a következő óraival együtt!

Történelem III.20.

Kedves hatodik cések!
Elérkezett az összefoglalás ideje.
 A tankönyvi feladatokat kell megoldanod a füzetbe, majd elküldeni a megoldásokat lefotózva, NÉVVEL ELLÁTVA a vargatamasblogos@gmail.com címemre!
Tk.35/1. , 2. , 4. , 12. , 13. , 14. feladatok.
 Afüzetbe dolgozz, ne a könyvbe!

Előtte próbálj meg a füzetedbe átmásolni egy vaktérképet az atlasz 19. oldaláról!
 Csak a körvonalakat és a folyókat húzd be, majd utána helyezd a következő helyszíneket! A  térképet az ablakotokra téve tudod a legkönnyebben átmásolni, mert átlátszik rajta a lap.
Ezeket jelöld be:
Írd be a térképbe a következő helyszíneket!
1.A királytalálkozó városa: Visegrád
2.Nagy Lajos hadjáratainak két fő iránya: Itália, Balkán
3.Ezt az országot Lajos harc nélkül szerezte meg: Lengyelország
 4.Egyre jobban megerősödő erőszakos szomszédunk: Török Birodalom
5.A déli végvárvonal legerősebb pontja: Nándorfehérvár
 6.Ezeket a szomszédainkat akarta legyőzni Hunyadi Mátyás a német-római császárság megszerzéséhez: Ausztria
7.Kinizsi Pál itt aratott nagy győzelmet a törökök felett: Kenyérmező
8. Jelöld be Mohácsot

Másold le az uralkodócsaládokat a füzetedbe:

-Anjou: Károly Róbert, Nagy Lajos
-Luxemburgi: Zsigmond
-Habsburg: Albert, V. László
-Hunyadi: Mátyás
-Jagelló: I.Ulászló, II. Ulászló (Dobzse), II. Lajos



Hétfőig kell beküldeni. kérlek, tollal írj, és emailen küldd be! vargatamasblogos@gmail.com
Jövő héten témazáró!

Anjouk
Zsigmond
Hunyadiak
Jagellók, Dózsa

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.20.

Kedves Diákom!
Képtalálatok a következőre: kahoot!

A mai napon egy Kahoot játékkal készültem Neked, fogadd szeretettel!

A játék 2020.03.20. 13 óráig érhető el.

Amennyiben számítógépről játszol, ezt a linket nyisd meg!

Amennyiben telefonról vagy tabletről játszol, előbb töltsd le a Kahoot! alkalmazást az eszközödre, aztán az alábbi kóddal tudsz belépni a játékba.

Game Pin: 0753411

Jó szórakozást és kellemes hétvégét kívánok!

2020. március 20. Ének



Hahó hatodikosom!

bécsi klasszicista zeneszerzők közül ma Joseph Haydnról olvashatsz egy történetet:


Esterházy Miklós József herceg 1766-ban elhatározta, hogy a nyarat ezután Eszterházán tölti. Elhatározásához híven a következő esztendőkben esztendőnkint hat hónapig Eszterházán „nyaralt”, udvartartásával egyetemben. Az udvart természetesen a hercegi zenekar is követte, de annyi férőhely már nem volt Eszterházán, hogy a zenészek családjukat is magukkal hozhatták volna. A muzsikusok család, asszony, gyerek nélkül, szalmaözvegyek módjára éltek Eszterházán. Nehezen viselték sorsukat, különösen a fiatalabbak, élükön Haydnnal. Mitévők legyenek? Restellték volna kérni, hogy engedjék őket haza a feleségükhöz, a helyzetet viszont tűrhetetlennek találták. Különösen 1772-ben. Mert ebben az esztendőben a herceg a hathónapos eszterházai „nyaralást” meghosszabbította két hónappal.
Haydn adta tudtára a hercegnek a muzsikusok elkeseredését, még pedig a következőképpen: új szimfóniát mutatott be a zenekar főméltóságú gazdájának és társaságának. A szimfónia tüzes befejező tételének kellős közepén egyszerre csak felállt az egyik zenész, hangjegyeit eltette, eltette a hangszerét is, hangjegyállványán eloltotta a gyertyát és lábujjhegyen eltávozott. Néhány ütemmel később követte őt a második muzsikus, a másodikat a harmadik, a harmadikat a negyedik, valamennyi. A zenekar elnéptelenedett és elsötétült.
A herceg nem tudta mire vélni a dolgot. Kíséretével együtt csak nézett és csodálkozott. Most Haydn volt soron. Ő is követte társai példáját. Az ő hangjegyállványa is elsötétült. Már csak az első hegedűs hegedült, egymagában. Azért maradt utolsónak ő, mert őt, Tomasinit, a herceg különösen kedvelte s a muzsikusok bizonyosra vették, hogy addig, amíg Tomasini hegedül, a herceg és az udvar sem hagyja el helyét. Így is történt. Végül azonban Tomasini is eltávozott.
Ekkor felállt a herceg és így szólt:
— Ha valamennyien elmentek, akkor mennünk kell nekünk is.
A társaság elhagyta a zenetermet.
A muzsikusok közben az előszobában gyűltek össze. A herceg, amikor kilépett az ajtón, mosolyogva így szólt:
— Megértettem, Haydn. Maguk már nagyon unják Eszterházat. Szeretnének hazamenni. Hát nem bánom. Holnap kocsira ülhetnek az urak.
A szimfóniát Búcsú-szimfóniának nevezi a zenetörténet.
                       
                                                                                              (Fodor Gyula: Zenélő óra)


szimfónia olyan sok hangszerre írt zenekari mű, amely négy tételből áll.

Nézz utána a füzetedben, milyen hangszercsoportok/hangszercsaládok és hangszerek alkotják a szimfonikus zenekart!

🎵Haydn számtalan szimfóniát írt. Hallgass bele most az egyik legismertebbe, az Üstdobpergés címűbe!

Mit gondolsz, miért ez a neve?

A szimfóniákat hangnemükről nevezik el általában (pl.: C-dúr), de Haydn jó néhány szimfóniájának egyéb neve is van, Búcsú vagy Üstdobpergés, ahogy fentebb már volt róla szó.

Válaszd ki és írd le a füzetbe azokat, amelyek Haydn szimfóniái! Használj nyugodtan segítséget!

London, Óra, A filozófus, Reggeli, Tyúk, Jóság, Az iskolamester

🎵Búcsúzóul hallgasd meg ezt is:

Viszonthallásra!👂

Emelt angol - Éva néni

Good morning! 

Köszönöm, hogy elküldtétek a munkátokat! Többnyire mindenkinek sikerült a megfelelő csatornán elküldeni a megoldásait, őket megdicsérem. A többieket arra kérem, hogy figyeljenek oda jobban, hogy mit kér a poszt, hogy mit kell tenni a megoldásokkal. Nem fog majd mindig kelleni beküldeni, amit készítettél. 
Az elkövetkező hetekben a fejlődésed kulcsa igazából a te kezedben lesz. Nem fogok tudni mindenkinek egyesével visszajelzést küldeni minden munkájáról, minden apró hibájáról. Nem is ez a célom. Arra biztatlak, hogy hasonlítsd össze a munkádat az itt szereplő megoldásokkal, és tanulj ügyesen a hibáidból. Ha nincs sok hibád, az egy jó visszajelzés arra, hogy érted és tudod az anyagot. Ha sok hibád van, akkor újra és újra nézd át a tankönyvben és a munkafüzetben megoldott feladatokat, hogy rögzüljenek a dolgok. Persze én is küldök mindjárt egy kis gyakorlást.

                                                       MEGOLDÁSOK

1.  feladat:
Válogasd szét a levél mondatait két oszlopba. Minden mondatot helyezz el.

Present Simple                                        Present Continuous
(Egyszerú jelen)                                        (Folyamatos jelen)        
      
Hello Everyone!                                   Are you reading this homework on a phone? Or
How are you?                                                 on a computer? Maybe a tablet?
Are you OK?                                                 Are you sitting at a desk now?
We can’t go to school now.
We have to stay at home.
Sometimes it’s not easy but we can do it, right?
Please tell me everything you can about your new life now!
Where are you now?
Are you happy to be at home?
How often do you eat? Do you sometimes read a book?
Are you in your own room or in the living room?
Do you know why we can’t go to school?
I would like to see that you can use the Present Simple and the Present Continuous.
So please answer these questions.
Thank you! Bye, Éva néni

Kakukktojás: Ebben mind a kétféle volt: I am writing to you in English because I know you can understand.



Mikor is használjuk az Egyszerű Jelen időt?
Amikor tényekről beszélünk, melyek mindig igazak (I am a boy.), amikor állapotokról beszélünk (I am in the living room.) vagy szokásokról (I often read a book.). Ez utóbbi esetben mindig kell egy gyakoriságot kifejező időhatározó.

Honnan ismered fel? Egyszerű szótári alakban van az igéd vagy –s –re végződik.
Például: I go…., she listens…., we don’t play…, do you see…stb

És a Folyamatos Jelen miben különbözik ettől?
Amikor arról beszélünk, hogy valaki mit csinál ÉPPEN MOST. Tehát milyen cselekvés van folyamatban.
Honnan ismered fel? Két részből áll az igealak: am/is/are és egy inges ige van a mondatban.
Például: I am writing…., Are you listening? She isn’t playing…

                                                                GYAKORLÁS

 Az első feladatban kijelentő, a másodikban tagadó, a harmadikban kérdő mondatokat kell alkotni folyamatos jelen időben. Megoldásaidat nem kell elküldened. Csak írd ide a megjegyzésekhez, hogy "kész". Vagy bátran tegyél fel kérdéseket a csoportban, ha nem megy. Csináld meg még ma, ha lehet, hogy hétvégére ne maradjon lecke! Kedden jelentkezem a megoldásokkal.









Angol - Dóri néni csoportja

Good morning!

Témánk: Birthdays in Britain

Jövőhét kedden írunk egy röpdolgozatot a sorszámnevekből (ordinal numbers, 1-31).

1) Ellenőrizd és javítsd a szerdai feladatmegoldásaid.


Köszönöm azoknak, akik elküldték a megoldott feladatokat. Kisebb hibákat láttam a dátumok írásánál (pl.: kihagytátok az of-ot a hónap előtt, vagy nem jól írtátok a sorszámot), illetve olyat is láttam, hogy nem javítottátok a keddi órai munkában a hibákat. 😕
Fontos, hogy javítsuk a hibáinkat, mert abból is tanulunk!
Tehát a szerdai feladat javítása: Munkafüzet 6. oldal 4. feladat (megoldókulcs - kattints ide)

2) Reading

Tankönyv 11. oldal szöveg a 8. feladatban
Olvasd el és hallgasd meg (Page 11, exercise 8a) a következő szöveget.
A füzetedbe írd fel a címet: Birthdays in Britain és döntsd el, hogy ez az 5 állítás igaz (true) vagy hamis (false). A válaszaid a füzetbe írd (true vagy false).


Írj ki 5 ismeretlen szót a szövegből és keresd meg a magyar jelentését az internet vagy egy szótár segítségével.

3) Video

Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. A videó végén készíts egy képernyőképet az eredményedről.

VIDEO

A füzetedről a képet és a videóról a képernyőképet kérlek töltsd fel IDE vagy küldd el e-mailben.

Házi feladat: Jövőhéten dolgozat! Tanuld a sorszámneveket 1-től 31-ig angolul!

Have a great weekend!

Matematika Betti nénivel 2020.03.20.

 KEDVES DIÁKOM !

I. Ellenőrizzük a házi feladatokat !

03.17.(kedd)-i
TK 139/18

0 perc        0x3=0  fok
1 perc        1x3=3 fok
2perc         2x3=6 fok
   .
   .
 8 perc        8x3=24 fok     
18 perc      18x3=54 fok

03.18.(szerda)-i

a)  Egy kilogramm lisztből 1,34 kg kenyér lesz .Mennyi kenyér lesz
    5kg ;10kg ;12kg ; 25kg lisztből  ?

    5x1,34=6,7     kg
   10x1,34=13,4    kg
  12x1,34=16,08    kg
  25x1,34=33,5    kg

 b) Egy vonat percenként átlag 1,25 km-t tesz meg .Mennyi utat tesz meg
   5 perc;  12perc  ;18perc ;1 óra alatt  ?

  5x1,25=6,25   km
 12x1,25=15     km
 18x1,25=22,5    km

60x1,25=75       km

Köszönöm azoknak akik elküldték ,remélem a jövő héten már mindenkinek sikerül elküldeni a feladatokat !

A MAI NAPON JÁTÉKOS FORMÁBAN FOGJUK GYAKOROLNI AZ EGYENES ARÁNYOSSÁGOT .IDE KATTINTS

Egy kis segítség a játékhoz ! Egyenes arányosság van a megtett út és az idő között.
                                             10perc             alatt az autó      15 km-t tesz meg
                                              20 perc                                     30km
                                              30 perc                                     45 km
                                              40 perc                                     60 km
                                                  .                                             .   
                                             60 perc                                      90 km  és így tovább....
                                

HÉTVÉGÉRE NINCS HÁZI FELADAT ! MINDENKINEK JÓ PIHENÉST KÍVÁNOK !







Angol-Anikó néni

Dear Students!


Good morning!

Az előző órán feladott feladat megoldása:
Mf.5.o/5.







 A következő feladatokat oldd meg: Mf.5.o./6.
Az első részten az alany mindig I (E/1) lesz. Ilyenkor a tagadás I don't....
A második részben az alany he/she lesz, tagadáskor a doesn't használod.

Segítség ITT
(https://www.youtube.com/watch?v=L9AWrJnhsRI)

Hallgasd meg nagyon jól elmagyarázza az egyszerű jelen időt!!!

Új témakör:Birthdays 

TK. 10. oldal

 Hallgasd meg a hónapok neveit ! ITT)
( https://www.youtube.com/watch?v=YajHHIihiy8)

Feladat: Tk:10.o./2.
Írd le, hogy melyik hónapra gondoltak!




Olvasd el a szöveget és egyenlőre csak szóban fordítsd le!




Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...