Keresés ebben a blogban

2020. április 7., kedd

DÖK-nap IV.08.

DÖK-nap
A mai napon nincs tanítás .  Juhúúúúúúú... Helyette olvassátok el a DÖK felhívását, és oldjátok meg a feladatot, ha van kedvetek.

Kedves Gyerekek!

Nagyon különleges ez a digitális munkarend, még a tanítás nélküli DÖK nap is megvalósítható. Ha megnövünk, biztosan lesz mit mesélni az elmúlt és az előttünk álló hetekről. Arra gondoltunk, ha majd újra iskolába járhatunk, elhelyezünk egy időkapszulát az udvaron, amiben azokat az írásokat, rajzokat fogjuk elhelyezni, amiket ma készítetek. Küldjük a kérdéseinket, melyekre várjuk a válaszaitokat. Egy üres papírra dolgozz! Visszaküldeni nem kell, de őrizd meg, mert szükség lesz rá! 
Az elsősöknek rajzos feladattal készültünk.

Jó munkát mindenkinek!

Klepács Ádám 
DÖK elnök

  

Időkapszula
 





Mit is jelent az, hogy időkapszula?

Az időkapszula egy olyan tartály, amelyben régi idők tárgyai találhatók, vagy információ régebbi időkből. Egyfajta kommunikációnak tekinthető a jövővel. Az időkapszulákat általában valamilyen jeles, rendkívüli esemény alkalmával, ünnepség kíséretében helyezik el (elássák vagy bebetonozzák), például világkiállítás, alapkőletétel, hogy aztán a (közeli vagy távoli) jövőben kinyissák.

Most mi is egy olyan rendkívüli helyzetben vagyunk, amiről úgy gondoltuk, hogy érdemes lenne időkapszulát készíteni. Amikor visszamegyünk az iskolába, ezeket az alkotásokat közösen egy ládába helyezve el fogjuk ásni és egy fát ültetünk oda, ahova elástuk a kapszulát.

Mit is tegyünk a kapszulába?

Név:
Életkor:
Kedvenceim
ü játék:
ü szín:
ü állat:
ü étel:
ü film:
ü sorozat:
ü könyv:
ü zene:
ü hely:
Legjobb barátaim:
Ilyen magas vagyok:
Ekkora a cipőm:

   Ha nagy leszek…..:



Hogy vagyok?



A legfontosabb, amit megtanultam a járvány ideje alatt:



Ami a legjobban hiányzik:






Az első három dolog, amit csinálni fogok a kijárási korlátozás után:
1.
2.
3.

Ezt csinálom, amikor otthon vagyok

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Ünnepeink
Tartottatok-e családi ünnepeket a járvány ideje alatt? Írd ide mit és hogyan ünnepeltetek!
Esemény
Dátum
Így ünnepeltünk


























Levél önmagamnak

Kedves ……..!















Szeretettel:





A mai napom

Dátum:

Ekkor keltem ma:


Eddig voltam tegnap ébren:

Milyen filmet láttál utoljára?:

Milyen zenét hallottál utoljára?:

Mi a legjobb a digitális iskolai munkarendben?:


Mit ettél utoljára?:


Mit ittál utoljára?:


Mi a kedvenc családi elfoglaltságod?:


















                                                         

Matematika 2020.04.07. (110.óra) - András bá

2020.04.07.                       110.óra
Fordított arányosság

1.) Hf.ellenőrzés 
Tk.: 145.o.27.f. 

2.) Definíció: 

3.) Játékos gyakorlás:
    Játék 5 

Lecke:   Video  Video 
   


Gyógytestnevelés- Testnevelés

Szia!

A tavaszi szünet előtti utolsó torna anyagot küldöm Nektek. Mindenkinek jó pihenést kívánok.

A videót ITT tudod megtekinteni

ÁGI néni és FECA bácsi

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 7.

Hello everyone!

How are you today? I hope you are OK! 😊

1. feladat: Ellenőrzés

Emlékeztek erre a munkafüzeti feladatra? Az utolsó mondathoz, szinte mindenki 'does'-t írt, pedig a people azt jelenti, hogy emberek, tehát többesszám, ezért 'do' kell elé a kérdésben.
 Nyisd ki a munkafüzeted a 8. oldalon és nézd át az 1. feladatban a megoldásaid, javítsd ha hibát látsz!


2. feladat: Easter words

Yay, Easter is coming! Let's learn Easter words!
Párosítsd a húsvéti szavakat a képekkel! A füzetedbe dolgozz, így: 1-a (church - templom), 2-..., 3-...
Ha nem tudod mit jelent egy-egy szó, nézz utána az interneten!
Ha nem jól látod a feladatlapot, letöltheted ITT.

3. feladat: Video

Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. 

Happy Easter!

Nyelvtan IV.07.

Kedves hatodikos!

A kölcsönös névmást fogjuk ma megtanulni.
A kölcsönös névmás azt fejezi ki, hogy több személy cselekvése kölcsönösen hat a  cselekvést végzőkre, egyiké a másikéra, és fordítva.
 Egyetlen kölcsönös névmásunk van, az egymás szó.
A példamondatokat a kiegészítésekkel írd le a füzetedbe.
 Az óra címe: Kölcsönös névmás
Illeszd a következő ragokat és névutókat a kölcsönös névmáshoz, majd írd az így alkotott alakokat a megfelelő mondatok végére!
-hoz              előtt             -ra                -t

 a) Negyven évet éltek le békében …
b) A barátok figyelnek …
 c) Hűségesek …
d) Tökéletesen kiegészítik …
e) Nincs titkuk …


Néhány ismert irodalmi alakot idézünk fel most, egészítsd ki a mondatokat kölcsönös névmással!

-Iluska és Jancsi elváltak......................
-Miklós és a farkas birkóztak........................
-A tizenkét kőműves egyességet tett ..................között.
-...............néz a sok vitéz, a vendég wels urak.
Petepite és az apukája..............................testében ébredtek egy reggelen.

Jó munkát kívánok!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.07.

Kedves Diákom!


Ma a nevezetes százalékértékekkel foglalkozunk. Hogy mitől nevezetesek? Attól, hogy ha ezeket kell kiszámolnunk, nincs szükségünk az 1% meghatározására, a 100%-ból egy lépésben ki tudjuk számolni őket.

Most is abból indulunk ki, hogy az alap a 100%.

Nevezetes százalékok:

Elmélet                                                                      Gyakorlat: mennyi 60-nak a
  • 10%, az alap 10-ed része                                    10%-a: 60 : 10 = 6
  • 20%, az alap ötöde                                              20%-a: 60 : 5 = 12
  • 25%, az alap negyede                                          25%-a: 60 : 4 = 15
  • 50%, az alap fele                                                 50%-a: 60 : 2 = 30
  • 75%, az alap háromnegyede                               75%-a: 60 : 4 * 3 = 45
  • 100%, az alap maga                                            100%-a önmaga, 60
  • 150%, az alap másfélszerese                               150%-a: 60 * 1,5 = 90
  • 200%, az alap kétszerese                                    200%-a: 60 * 2 = 120
Természetesen a nevezetes százalékok is számolhatók a hagyományos módon is, azaz először az 1%-ot számoljuk ki, utána szorzunk annyival, ahány százalékot ki akarunk számolni, de nem érdemes.

Ha feldolgoztad az új információkat, kérlek, játszd le az alábbi Kahoot-ot, aminek ugyanez a témája.
A játék 2020.04.07. 14 óráig érhető el, utána ideje elkezdened a tavaszi szünetet!

Ha a telefonodról játszol a Kahoot alkalmazással, a kód a következő: 0230745


Jó pihenést kívánok!

Tavaszi szünet IV.09-15.

Kedves gyerekek! A tavaszi szünet első napja április 9. , csütörtök, az első nap pedig, amikor már tanulunk: április 16. , csütörtök.
Jó pihenést kívánok!
Vigyázzatok magatokra!
Angi néni

Nyelvtan - Kata néni

Kedveseim, 

még várom a múltkori, Toldihoz intézett kérdéseket a Teamsen tőletek: Nóri, J. Tami, Sugi, Beni, Patrik, Bence.



1. Bemelegítésként kérem, hogy hallgassátok meg EZT a dalt és közben próbáljátok megoldani EZT!

(A hallgatott szöveg alapján kell kitölteni a Leraningapps feladatot). 

2. Folytatásként ITT IS GYAKOROLJ! 


3. A füzetedbe címként írd fel: A névmások


Egy olyan szövegből  válogattam szavakat, amit ismertek. Másold le a füzetedbe és a megoldással együtt küldd vissza nekem Teams-en!

Szó
Szófaj
Szó
Szófaj
acél

aranyos

sisak

vitéz

Bence

maga

téged

gyász

béke

nádas

békés

hatalmas

felséges

cimbora

ki?

cifra

tíz-tizenkét


forgószél

egymás



Hány névmást találsz a szavak között?
Melyik műből idéztem? Ki írta?

4. Utolsó feladatként segítsetek kijavítani az alábbi szöveget! 
 IDE MÁSOLJATOK  a hibás szavakat javítva (16 hibát találsz benne).


Toldi jelleme

Miklós tulalydonságai köszt van, amejik segíti és van, amelyik gátojja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához fűződő szeretete.
Gátojja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja. Ez sodorja veszéjbe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik bele az igasságtalanságba, mellyel György súlytja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat.


Jó munkát, és jó pihenést a szünetre!
Kata néni

2020. április 7. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

A tavaszi szünet előtti utolsó nyelvtanon picit félretesszük a szófajokat és a névmásokat, és a közelgő húsvétra hangolódunk. :)

1. feladat

Játsszunk szóláncot! Kezdő szó: HÚSVÉT

Megjegyzésbe írd a következő szót, ami ebben az esetben T betűvel kezdődik!

Ha már van másik tanulótól érkezett megjegyzés, akkor az ő szavának az utolsó betűjével kezdj új szót!

Próbálj húsvéti, tavaszi szavakat írni!

Gyere vissza ma többször, legyen minél hosszabb a szóláncunk! 😊

2. feladat

Melyik húsvéttal kapcsolatos szóra gondoltam?



3. feladat

Egészítsd k ia szöveget a megadott szavakkal!





+1 🐰

Egy kis interaktív nyuszit hoztam neked. Bármelyik szavára kattinthatsz! 😉

Erika néni

Matematika Betti nénivel 2020.04.07.

Kedves Hatodikosok !                                                                                

Aki még tartozik nekem  Témazáróval (Iringó ,Flóra ,Máté ,Janó) Tk.145/27 a)b)c)f) ma éjfélig küldd el gyurisbeata8@gmail.com címre !

Ma 9 órakor találkozunk a Microsoft Teamsben ,online matematika órán .

Ha valamiért mégis lemaradtál a feladatokat itt is megtalálod !

A múlt órákon megismerkedtünk a százalékszámítás három alapfogalmával (alap,százalékérték ,százalékláb)

Ma azt tanuljuk meg, hogyan kell kiszámítani a százalékértéket ?

Ehhez mindig azt kell megnézned mihez hasonlítunk ,az lesz az alap,a 100 %. 

I.Mintafeladat 

Mennyi a 400 Ft-NAK 1%-a ; 2%-a,5%-a;10%-a;20%-a;25%-a;50%-a;75%-a;125%-a ?
 (az alap a 400 Ft)

         100 %                      400Ft                                        100/100-ad rész
             1%                       400Ft:100=4Ft                             1/100-ad rész
             2%                       400Ft:100x2=8Ft                         2/100-ad rész
             5%                       400Ft:100x5=20Ft                       5/100-ad rész
           10%                       400Ft:100x10=40Ft                    10/100=1/10-ed rész
           20%                       400Ft:100x20=80Ft                    20/100=1/5-öd rész
           25%                       400Ft:100x25=100Ft                  25/100=1/4-ed rész
           50%                       400Ft:100x50=200Ft                  50/100=1/2-ed rész
           75%                       400Ft:100x75=300Ft                  75/100=3/4-ed rész
         125%                       400Ft:100x125=500Ft               125/100=5/4-ed rész


II.Mintafaladat 

 Mennyi a 6200kg-NAK 1%-a ; 2%-a,5%-a;10%-a;20%-a;25%-a;50%-a;75%-a;125%-a ?
 (az alap a 6000kg)

         100 %                      6200kg                                        100/100-ad rész
             1%                       6200Ft:100=62kg                            1/100-ad rész
             2%                       6200Ft:100x2=144kg                      2/100-ad rész
             5%                       6200Ft:100x5=310kg                      5/100-ad rész
           10%                       6200Ft:100x10=620kg                   10/100=1/10-ed rész
           20%                       6200Ft:100x20=1240kg                   20/100=1/5-öd rész
           25%                       6200Ft:100x25=1550kg                  25/100=1/4-ed rész
           50%                       6200Ft:100x50=3100kg                50/100=1/2-ed rész
           75%                       6200Ft:100x75=4650kg                75/100=3/4-ed rész
         125%                       6200Ft:100x125=7750kg              125/100=5/4-ed rész


  Írásbeli házi nincs !


Szerdán már nem találkozunk ,mert DÖK nap lesz !

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok és sok pihenést !

Glitteres húsvéti képeslap képeslapok | Képeslap, Képek




Osztályfőnöki eredmény IV.07.




Emelt angol - Éva néni

Dear Students!

NO LIVE ENGLISH LESSON TODAY. SORRY!
Gondolom, hogy most mindenki telesírja a párnáját... De ne búsuljatok!
Itt van nektek Peppa!


Watch this easter episode of Peppa Pig in English.
Write as many Easter words as you can.

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

Have a very nice spring break.
Bye!


Kedves Mindenki!

A megbeszéltek szerint ma dolgozatot fogtok írni.

A dolgozatot ITT TUDOD MEGÍRNI

Direktcím: Nyelvtan dolgozat 6.

Határidő: 2020. április 7. 21.00

Aki nem boldogul a Redmentával, lapon dolgozzon VAGY emailben VAGY messengeren küldje el a válaszokat.

A szünetben jó pihenést Nektek! Addig is írjatok helyesen!



Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

Happy Easter Gif eCard - Megaport Media


A mai óránk online óra lesz 10 órakor a teams csoportban találozunk.

Témánk Easter in Britain.

EASTER VOCABULARY - MATCHING

Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...