Keresés ebben a blogban

2020. május 29., péntek

Matematika 2020.05.29. (134.óra) - András bá

2020.05.29.                      134.óra
Háromszög szerkesztése,területe

1.) Szerkesztése
    Video        


2.) Szerkesztés gyakorlása
 
 

3.) Háromszög területe (185 - 186.o.)
      Video   Háromszög területe (5:14)





  HÁROMSZÖG:
K = a + b + c
T =    vagy    T =     vagy    T =






   Ha egy háromszöget, és a 180°-kal elforgatott képét az ábrán látható módon egymás mellé helyezzük, akkor egy a, b oldalú (a, b a háromszög oldala), ma magasságú (ma, a háromszög magassága) paralelogrammát kapunk, amelynek területe:

T = a * ma.

   Ez a háromszög területének a kétszerese.

   A háromszög területe tehát a paralelogramma területének a fele:

(A másik két területképlet hasonló módon igazolható.)



Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 29.

Good morning!

Yay, it's Friday, and the long weekend is coming!


A szerdai témazáró dolgozatot csak Kriszti nem írta meg!!! A dolgozatot ITT találod.
Linett pedig feltétlen jelentkezzen nálam (e-mail, teams vagy facebook) a dolgozatával kapcsolatban! 


Ma csak annyi a feladatod, hogy megnézd ezt a rajzfilmet:
https://www.youtube.com/watch?v=qu-LVcLX6Ko

Have fun! :)
Dorottya néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.29.

Kedves Diákom!

Elérkezett az idei tanév utolsó számonkérésének ideje, ráadásul péntek van! Ez már csakis egy fantasztikus nap lehet! 😉


A számonkérésben legfeljebb 10 pontot szerezhetsz, minden feladat feleletválasztós, de ne tippelgess, gondold át jól a válaszokat!


Jó munkát és kellemes hosszú hétvégét kívánok!

Irodalom V.29.

Kedves 6.c,

hétfőtől a PetePite lesz terítéken, ami egy regény. Ma bevezetjük a témát.

1. Írd fel a füzetedbe címként: Műnemek és műfajok

2. Nézd meg EZT a videót (5 perc).

Három irodalmi műfaj van tehát: epika, líra, dráma. Ezeken belül vannak különböző műfajok, pl. regény, mese, novella, vers, stb.

3. Másold le az alábbi táblázatot a füzetedbe:


Melyik műnembe tartozik tehát a PetePite?                      (epika)

A regény nagy terjedelmű, hosszabb időtartamot felölelő történet, ami több helyszínen játszódik, sok szereplővel, szerteágazó cselekménnyel.

4. A PetePite szerzője Nógrádi Gábor. Olvass róla ITT vagy ITT!

5. Írd fel a füzetedbe: Nógrádi Gábor!

6. Írj le róla a füzetedbe három olyan információt, amit igazán fontosnak tartasz!

7. Ne felejtsd el olvasni a regényt!

történelem V.29.

Kedves hatodikosok!

Remélem, átböngésztétek a feladatokat nagyjából, és gondolkoztatok rajta, kivel szeretnétek dolgozni.
Ma  Teamsben erről is beszélünk 10-kor.


A linken van egy redmentás feladatlap, amit szintén együtt is meg lehet oldan, csak a név megadásakor a csoporttagok keresztnevét adjátok meg vessző nélkül.

Újkor

A képeken látható feladatokat minden párosnak meg kell oldania.
Az újságcikkeknél csak egy témát kell választani , és azt a korszaknak megfelelő stílusban, akár rajzokkal is illusztrálva megírni. Lehet tudósítás, mintha egy szemtanú lettél volna, lehet interjú valakivel, de akár egy utazóként is megírhatjátok a cikket.

Az összes feladathoz használhatjátok a könyvet és az internetet is.




Írjatok egy korabeli újságcikket a következő témák valamelyikéről!
-A bostoni teadélután
-Reformáció, a vallás megújulása
-Kolumbusz felfedezi Amerikát
-Amerikai őslakosok helyzete
-Az USA születése
-A Napkirály udvarában
-Életmód, öltözködés a kora újkorban

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Végre itt a hét utolsó napja és hosszú hétvége lesz!!!!!


A mai órán csak egy Extra Englisht kell megnéznetek.


Feladat

Extra English 5 , nézd meg ITT !

Jó munkát!


                         Anikó néni

2020. május 29. Ének

Hahó hatodikosom!

Még szeretnék valamit mutatni a bécsi klasszikusokkal kapcsolatban.

Sok kortárs zenészt megihlettek Mozart és Beethoven művei- és persze sok más korszak zeneszerzőinek művei is. Számtalan filmben felhasználták egy-egy darabjukat zenei aláfestésnek, vagy éppen a nekik tetsző művekből remixeket csináltak.

Itt van például Beethoventől a Für Elise című zongoradarab. Biztos vagyok benne, hogy ismered az eredetit.
🎵Hallgasd meg ITT a dubstep változatot!

Holdfény szonátát már meghallgattad korábban.
🎵EZ a techno verziója, hallgasd meg!

Beethoven VII. szimfóniájának 2. tételét több filmben is hallhatod, például A király beszédében is (nézd meg!).
🎵Kattintsd IDE a rock feldolgozásért!

Mozarttal kapcsolatban csak egy feldolgozást mutatok... ez mindent visz!😎
🎵A Török induló rap változatát ITT találod!

Viszonthallásra!👂

Angol - Éva néni

Hello!

Please check your work from Wednesday.

New vocabulary:
journey: út, utazás
Netherlands: Hollandia
luckily: szerencsére
part of the way: az út egy részén
spooky: kísérteties

Most ti jöttök. Írj egy képeslapot a barátodnak/barátnődnek, amit a nyaralásodról küldesz haza (az alapfokú nyelvvizsgán a képeslapírás az írásbeli feladat). Ez most egy olyan nyaralásról szóljon, amikor nem volt probléma. Majd a következőben lehet ecsetelni a jövő héten, amikor valami nem stimmelt.


Legyen megszólítás: Dear ......,    Hi, ...... (angolban mindig vessző van a megszólítás végén)
Egy sor kimarad.
Nagybetűvel kezdd az első sort: Greetings from.....  (honnan küldöd üdvözleted)
Írj az időjárásról, hogy milyen.
Írj arról, hogy milyen a szállás.
Írj arról, hogy mit csináltatok idáig, de csak felsorolásszerűen.
Említsd meg, hogy mit ettetek.
Elköszönés: Hope you're OK. (=Remélem nálad minden rendben.)
Búcsúzás: Love,...  (Szeretettel)   vagy Bye, .... (Szia)
Aláírás.


Ezek a képeslapírás kötelező elemei nagyjából. Összesen kb 10 mondat. Ha kész, küldd el.
Thank you! BYE!

Matematika Betti nénivel - 2020.05.29.

Kedves Hatodikosok!

Ma átismételjük a terület mérésével kapcsolatos ismereteinket, és megtanuljuk kiszámolni a szimmetrikus háromszög területét.

Ehhez tekintsd meg az alábbi videót!



Beküldendő feladatod nincs, élvezd a videót!
Jó munkát kívánok!

Matematika Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A mai órán Tudáspróba következik a körből és a négyszögekből.

A kérdőíven 10 feleletválasztós feladat található. Ne találgass, gondolkodj, ha nem vagy biztos a válaszban nézd meg a heti tananyagot! /minden jó válasz két pontot ér/

A kérdőív kitöltése mindenkinek KÖTELEZŐ!



2020. május 28., csütörtök

Matematika 2020.05.28. (35.gyakorló) - András bá

2020.05.28.                      35.gyakorló
Tengelyesen szimmetrikus (tükrös) háromszögek
(gyakorlás)

1.) Video

2.) Tulajdonságai
 

3.) Szerkesztése
    Video        


4.) Szerkesztés gyakorlása
 
 

5.) Háromszög területe (185 - 186.o.)
      Video   Háromszög területe (5:14)





  HÁROMSZÖG:
K = a + b + c
T =    vagy    T =     vagy    T =




   Ha egy háromszöget, és a 180°-kal elforgatott képét az ábrán látható módon egymás mellé helyezzük, akkor egy a, b oldalú (a, b a háromszög oldala), ma magasságú (ma, a háromszög magassága) paralelogrammát kapunk, amelynek területe:

T = a * ma.

   Ez a háromszög területének a kétszerese.

   A háromszög területe tehát a paralelogramma területének a fele:

(A másik két területképlet hasonló módon igazolható.)




Gyógytestnevelés

Szia!

Mára egy "széktornát" hoztam nektek. Ha befejezted, írj a megjegyzésbe, hogy kész.

Szép napot!

Ági néni


széktorna

történelem V.28.

Kedves hatodikosok!
Az utolsó megmérettetésünkhöz érkeztünk. 
Az újkort is projektfeladatokkal fogjuk lezárni.
Párban vagy maximum hárman dolgozzatok együtt.

A linken van egy redmentás feladatlap, amit szintén együtt is meg lehet oldan, csak a név megadásakor a csoporttagok keresztnevét adjátok meg vessző nélkül.

Újkor

A képeken látható feladatokat minden párosnak meg kell oldania.
Az újságcikkeknél csak egy témát kell választani , és azt a korszaknak megfelelő stílusban, akár rajzokkal is illusztrálva megírni. Lehet tudósítás, mintha egy szemtanú lettél volna, lehet interjú valakivel, de akár egy utazóként is megírhatjátok a cikket.

Az összes feladathoz használhatjátok a könyvet és az internetet is.
Holnap Teamsben erről is beszélünk 10-kor.




Írjatok egy korabeli újságcikket a következő témák valamelyikéről!
-A bostoni teadélután
-Reformáció, a vallás megújulása
-Kolumbusz felfedezi Amerikát
-Amerikai őslakosok helyzete
-Az USA születése
-A Napkirály udvarában
-Életmód, öltözködés a kora újkorban

Informatika - 2020.05.28.

Kedves Diákom!

A témánk továbbra is a Scratch!

Szeretnél saját szereplőt és saját hátteret rajzolni? Animációt készíteni? Megtudni, hogy lehet egy szereplőt beprogramozni úgy, hogy kattintásra csináljon valamit? Megszólaltatni egy szereplőt?

Hűha, ez így elég soknak tűnik... Ne aggódj, a fentieket pár kattintással meg lehet oldani. Hogy hogyan? Az alábbi videóból kiderül. 😉



Most már elég sokat láttál ahhoz, hogy Magad is készíts egy munkát! Ez lehet olyan is, ami az órákon látott videókban szerepelnek, de magadtól is találhatsz ki egy apró játékot vagy animációt!

Ha készítettél valamit, mentsd le a programot, vagy vedd fel videóra a telefonoddal, majd töltsd fel itt!

Jó munkát kívánok!

Természetismeret 05.28.

Kedves Hatodikos!
Kitartás, már csak pár óra van előtted a tanévből! 😊

Cím a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinces állatai I.

HALAK                                           Nézd meg: A HALAK 😊🐟
- vízben élő gerinces állatok
- testük áramvonalas
- testüket pikkelyek és nyálkaréteg fedi
- úszókkal mozognak    Tanulmányozd az 1. ábrát
- az úszólyag segítségével emelkednek fel és süllyednek le a vízben 
- oldalvonalukkal érzékelik a víz áramlását
- kopoltyúval lélegeznek
- petékkel/ikrákkal szaporodnak
- változó testhőmérsékletű állatok: hőmérsékletük a környezethez hasonló
Írd ki a könyvből a halak után a jellemzőiket. /A bekeretezett részben is vannak jellemzőik./
ponty:
dévérkeszeg:
lesőharcsa:
KÉTÉLTŰEK Azok a gerinces állatok, melyek életük első szakaszában vízben, átalakulásuk után szárazföldön élnek.
kecskebéka:                                        Nézd meg: EGY BÉKA ÉLETE 😊🐸
- zöldes rejtőszíne van
- ragadozó (legyek, szúnyogok)
- hátsó lába erős, izmos ugróláb
- ujjai között úszóhártya feszül
- tüdő (fejletlen)+ bőrlégzés
- változó testhőmérsékletű
- petékkel szaporodnak, átalakulással fejlődnek: olvasd el a könyvből, hogyan.   + 3.ábra
HÜLLŐK                                          Nézd meg:  VÍZISIKLÓ 😊🐍
vízisikló: Jellemezd a tankönyv segítségével az előzőekhez hasonlóan!

Mf.: 102.o.3.f.;103.o.5.f. a)      
Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

Testnevelés

Sziasztok!

Mai órán futóiskolai feladatok lesz a fő téma.
Ehhez is készítettem egy videót.
Nem kell hozzá semmi, csak egy legalább 20m-es terület, ami aránylag sima és egyenes.

A futóiskola előtt és után a küldött streching-es feladatokat hajtsátok végre a sérülések elkerülése végett!





Futóiskolai feladatok videó

A feladat leírásait a videóban találjátok. Mindkét lábra hajtsátok végre!

Jó mozgást!
                                                                                                             Feca bácsi

2020. május 27., szerda

Matematika 2020.05.27. (133.óra) - András bá

2020.05.27.                        133.óra 
Tengelyesen szimmetrikus (tükrös) háromszögek

1.) Video

2.) Tulajdonságai
 

3.) Szerkesztése
    Video        


4.) Szerkesztés gyakorlása
 
 
 

Nyelvtan - Kata n. 05.27.

Kedveskék, 
ma egy kis szövegalkotási feladatra hívlak titeket. 

1. Írj mondatokat az alábbi igékkel! (Minden ige külön mondatba kerüljön! A mondatok legalább 4 szóból álljanak!)

kibeszél, visszabeszél, félrebeszél, megbeszél, lebeszél, rábeszél, belebeszél, bebeszél

2. Fogalmazz olyan kérdéseket, amelyeket a szüleid tesznek/tehetnének fel neked, és te a következőket válaszolod/válaszolnád rájuk!

Talán.
Esetleg.
Igen.
Valószínűleg.



Tehát összesen (őrülten sok)  12 mondatot várok tőletek. IDE kattintva dolgozzatok!

Hajrá!
Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.27.

Kedves Diákom!

Ma átismételjük a terület mérésével kapcsolatos ismereteinket, és megtanuljuk kiszámolni a szimmetrikus háromszög területét.

Ehhez tekintsd meg az alábbi videót!



Beküldendő feladatod nincs, de ahogy a tegnapi online órán megbeszéltük, pénteken számíts egy kis számonkérésre!

Jó munkát kívánok!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 27.

Hello everyone!

ENGLISH TEST TODAY!


A Unit 1 végére értünk és most megmutathatjátok, hogy mire emlékeztek abból, amit ebben a leckében tanultunk. 45 percig írhatod a dolgozatot és jövőhét szerda (június 3.) délután 4-ig el kell kezdened kitölteni! 

A dolgozat végén meglátod az eredményed, de ez még változhat, mert én is átnézem, hogy tudok-e még 1-2 pontot adni (pl: 1-1 gépelési hiba nem számít).

Kérlek vedd komolyan és figyelmesen oldd meg a feladatokat! 

Erre a linkre kattintva éred el a dolgozatot:
https://redmenta.com/?solve&ks_id=1535850913

Good luck!

Nyelvtan Angi néni V.27.

Kedves hatodikosok!
Mivel tegnap nem működött a Learningapps szervere, nyilván nem tudtad megcsinálni a feladatokat.Ezért ma újra próbálkozhatsz. Gyakorolj nyugodtan.




Vannak névmások, amik csak főnevet helyettesítenek:


És vannak, amik főnevet, melléknevet, számnevet is:

2. Készítsd el a mf. 111/2. feladatát!

3. Gyakorolj ezekkel a feladatokkal! (Bár nem hosszúak, de nem szükséges mindegyik feladatot elkészítened. Válassz közülük legalább hármat, amit elkészítesz. Azokra koncentrálj, amelyek esetleg nehezebben mennek.)

  • Személyes névmás: mf. 97/5. VAGY mf. 98/6.
  • Birtokos névmás: mf. 103/2., 104/1.
  • Visszaható névmás: mf. 105/2. b)
  • Kölcsönös névmás: mf. 105/3.
  • Kérdő névmás: mf. 106/6. VAGY 107/7.a)
  • mutató névmás: mf. 108/9., ÉS 108/11. a), VAGY 109/12.
  • határozatlan és általános névmás: mf. 110/3.

Jövő héten dolgozat lesz, ha kérdésed van, nem értesz valamit, addig is keress!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


How are you today?


1. feladat

Ellenőrizd és javítsd ki a múlt órán feladott feladatokat!

Mf. 14.o./1

Megoldások:




 Mf. 14.o/2

Megoldások:

 

2. feladat

Tk. 22.o.

Hallgasd meg a történetet többször ITT  segít a kiejtésben!





 Majd olvasd el a történetet és fordítsd le!




3. feladat


Másold le a szavakat a szótárba a munkafüzet hátuljából! Mf.83.o. 2B

4. feladat


Írd le a füzetedbe az elolvasott történetet angolul!


Jó munkát!


                     Anikó néni





Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...