Kedves Hetedikesek!
Eddig kerületet számoltunk, nézzük meg, hogyan lehet területet számolni!
1. Határozd meg a síkidomok területét! Hány db kis négyzettel tudod kirakni?
Kedves Hetedikesek!
Eddig kerületet számoltunk, nézzük meg, hogyan lehet területet számolni!
1. Határozd meg a síkidomok területét! Hány db kis négyzettel tudod kirakni?
Dear Students,
Aki még nem írta meg a témazárót, még ma 5-ig van lehetősége elkezdeni! Jegyet akkor is kapsz rá, ha nem írod meg.
Today I brought you a reading task.
Topic: Food from around the world (reading)
Student's Book p. 53. (Tk.: 53. old.)
Read the text. (Olvasd el a szöveget!) ITT meg is hallgathatod.
1. feladat: párosítsd a megadott szavakat a képekkel!
3. feladat: honnan származnak ezek az ételek? Olvasd el megint a szöveget és kösd össze az ételeket a helyekkel!
Szorgalmi feladat (5-ösért): Ha szeretnél egy szorgalmi ötöst, akkor fordítsd le magyarra a szöveget a füzetedbe és küldd el nekem email-ben! ☺
Oldd meg ezt a lyricstraining feladatot!
https://lyricstraining.com/en/play/HDLkEvrvnD?t=1616600209566#wpz/c!BDorottya92
Have a nice weekend!
Dóri néni
Szia!
Ma egy hátizom erősítő tornát hoztam Neked! Végezd el a videón látható gyakorlatokat. Szükséged lesz egy seprűnyélre, sodrófára vagy partfis nyélre. Ha nincs, akkor dolgozz anélkül.
Ne feledd, hogy be kell írni a sportnaplósba és írd meg azt is, hogy mennyire volt nehéz.
Küldök egy linket, amelyet ha megnyitsz, akkor ki tudod választani a saját neveddel ellátott mappát. Oda kell feltölteni a sportnaplód eddigi munkáit. Lefotózod és feltöltöd, vagyis behúzod a saját mappádba. Határidő: 03.29.
Jó munkát!
Ági néni
Kedves hetedikesek!
Ma 11-kor van óránk a Teamsben.
Az alábbi határozókkal fogunk foglalkozni:
AZ ÁLLAPOTHATÁROZÓ
Figyeld meg a példákat: fáradtan jött
be, vidáman beszélget, betegen fekszik! Itt
az -an/-en ragos határozók az alany állapotát fejezik ki:
Zalán fáradtan jött be. → Zalán
fáradt.
Hasonlók ehhez: gyanúba keverték (→
gyanús); fagyottan találták (→ megfagyott); eszméletén
kívül volt (→ eszméletlen volt); orvosként dolgozott
(→ orvos volt).
Hogy valaki vagy valami milyen állapotban van,
milyen állapotból kerül ki, illetve milyen állapotba kerül, azt az
állapothatározó fejezi ki a mondatban. Jellemző kérdése: Hogyan? Segíthet
még az elemzésben, ha így kérdezel: Milyen állapotba/állapotban?
Jele: Háll
A MÓDHATÁROZÓ
Figyeld meg a példákat: rosszul játszottak, házilag készítette
el, titokban találkoztok, részletre vettetek, szorgalommal tanulja, szó nélkül megcsinálta, leereszkedően szólt
hozzá, futva érkezett, így akarom, valahogyan elintézte!
A kiemelt határozók azt fejezik ki, hogy az alaptag
által kifejezett cselekvések, történések milyen módon mennek végbe. A módhatározók jellemző
kérdése: hogyan? Segíthet még az elemzésben, ha így
kérdezel: Milyen módon?
Jele: Hmód
Kedves hetedikesek!
Ma az egységes Olaszország létrejöttéről tanulunk. A tankönyvek bent maradtak a suliban, így bővebb vázlatot kell készítenünk.
Először nézd meg a videót, majd készítsd el a vázlatot!
Angi néni
Kedves 7.c osztályosok!
A mai napon folytatjuk az előző héten elkezdett úszással kapcsolatos témánkat!
2 videó vár ma rátok:
1. Az első az úszás szabályaival kapcsolatos: Úszás - szabályismeret
2. A második pedig az úszásban elért magyar sikerekkel: Úszás - magyar sikerek
Egy kis mozgás mára:
100 guggolás
30 fekvőtámasz
30 négyütemű fekvőtámasz
50 hasprés
Az edzésnaplót ne felejtsd el kitölteni!
Szép hétvégét kívánok!
Dani bácsi
Easter is coming soon.
Ez a videó Húsvétról szól, nézd meg!
Néhány játékos Húsvéti feladat
Kedves Hetedikesek!
A mai órán a háromszög, a
négyzet és a téglalap kerületének és területének kiszámítását fogjuk megismerni.
/A képleteket meg kell
tanulnod!/
A mai óra anyaga témazáró dolgozat.
Ha másképp nem menne itt a linkje is:https://redmenta.com/?solve&ks_id=2030433085
A dolgozatot csak a mai napon töltheted ki 9-16 óráig , vigyázz, mert csak 45 perced van rá!
You are going to write the test today!
A Unit 4 végére értünk és most megmutathatjátok, hogy mire emlékeztek abból, amit ebben a leckében tanultunk.
45 percig írhatod a dolgozatot és legkésőbb péntek délután 5-ig el kell kezdened kitölteni!
A dolgozat végén meglátod az eredményed, de ez még változhat, mert én is átnézem, hogy tudok-e még 1-2 pontot adni (pl: 1-1 gépelési hiba még nem biztos, hogy számít).
Kérlek vedd komolyan és figyelmesen oldd meg a feladatokat!
A témazáró dolgozatot itt találod:
https://redmenta.com/?solve&ks_id=481326581
Ha bármilyen kérdésed, technikai gondod van, írj (berenyi.dorottya@vargatamas.hu)!
Good luck!
Dóri néni
Kedves hetedikesek!
Ma a Nemzeti dal a tananyagunk, ezért a március 15-i eseményekkel kapcsolatosan kapsz feladatot.
Elsőként a márciusi ifjak neveit fejtsd meg!
1848. március 15-e hozta el a nagy fordulópontot Petőfi életében, mivel nem csak a 12 pont megírásában játszott jelentős szerepet a márciusi ifjak vezéreként, hanem a Nemzeti dal költésével is lázba hozta az embereket, ami pontosan kifejezte érzéseiket, gondolataikat.
Kedves Hetedikes!
Vége a témakörnek. Összefoglalás következik.
A mai órán a munkafüzet összefoglaló feladataival hangolódhatsz a közelgő dolgozatra.
Oldd meg a következő feladatokat: 42.o.1.; 43.o.3.,4.a) b) 5.; 44.o.7.,8.
Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Kedves Gyerekek!
Hamarosan itt a Húsvét! 🐇🌷🌸🌹🌺🌻
Így, a mai napon WC papír gurigából fogtok nyuszit csinálni. Ha ügyesek vagytok valóban belefér 45 percbe az elkészítése. 😃
Bármilyen anyagot felhasználhatsz a díszítéshez. Több verziót is láthattok, azokhoz hoztam leírást is. Elég egy nyuszit csinálni, de ha valaki nagyon belelendül természetesen lehet többet is. Én annak csak örülök. 😸🙈
Leírások:
1. Ehhez a nyuszihoz nincs szükség extra hozzávalóra – a gurigát tetszőleges színre fesd be, színes papírból vágj füleket, amelyeket felragasztasz , rajzolj szemet-orrot-szájat, és már kész is van a tapsifüles.
2. Ennél a verziónál a nyúlfül itt is gurigából készül – vágj le két vékonyabb csíkot a gurigából, és ragaszd belülre. Utána tetszőlegesen fesd ki vagy színes papírral ragaszd le a nyuszit, csinálj neki szemet-orrot-szájat.
3. Itt nem kell külön levágni a gurigából a nyuszifület. Elég annyi, hogy a gurigára megrajzolod, hogy hol képzeled el a nyuszi fülét és úgy, ahogy a képen is látod egyben van a nyuszi és a füle. Nem kell külön kivágni és ragasztgatni. Ha megvagy a körbevágással színezd ki a nyuszit, vagy díszítsd színes papírral. Rajzolj neki szemet-orrot-szájat.
Jegyet kaptok rá! Beadási határidő: 2021.03.30. (kedd)
Ide várom: messenger vagy kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
Nagyon fontos! Ez legyen az e-mail tárgya ha ott külditek: Guriga nyuszi - Osztályod - Neved
Inspirációként itt van néhány kép:
Kedves hetedikesek!
Elérkezett a témazáró ideje.
Itt találhatod a feladatokat.
A füzetképet a vargatamasblogos@gmail.com címre küldjétek!
Határidő: március 26., péntek 14:00.
Angi néni
Kedves Hetedikesek!
Ismételjük át, amit az atomokról, a periódusos rendszerről tudni kell!
1. Feladat Egészítsd ki!
Az atom fő részei az és az . Az atommagban található a és a . A atommag körül ok keringenek, összességük alkotják az elektronburkot.Az elektron töltése , a protoné , a neutronnak töltése. Az atom elektromosan .
2. feladat
Ellenőrizzük le a Mf. 48. oldalán levő két táblázatot!
A legfontosabbak:
Kedves Hetedikeksek!
Folytassuk, ahol abbahagytuk....
Gyakoroljuk el még egyszer a négyszögek elnevezéseit!
Feladat: tankönyv: 188. oldal 1 feladat a) b) Közösen oldjuk meg őket!
Házi feladat: tankönyv 188. oldal 1 feladat c) f) g) Mind a 3 feladathoz készíts rajzot adatokkal,
írj képletet (ha tudsz) és utána számolj!
A mai órai munkádat és a házi feladatodat küldd el a garaiedit62@gmail.com címre.
Kedves Gyerekek!
A mai órán origami hajtogatás lesz. PPT ITT! a szokásos módon töltsd le.
Origami, a papírhajtogatás japán megfelelője, többnyire négyzet alakú papírból kiindulva (de egyéb síkidomokból is) készíthetünk állatokat, tárgyakat díszeket, geometriai formákat, segédeszközök használatával vagy anélkül. A kezdőtől a haladó szintig terjedő nehézségi skálán, nagyon sokféle origami formát lehet találni. A modellek összetettségét az egyszerűtől a szuperkomplex szintig skálázzák.
Minden országban, ahol ismerték a papírt, elvileg kialakulhatott a papírhajtogatás helyi változata, így Japánon kívül is zajlott az origami fejlesztése. Több könyv jelent meg, ahol e díszítés módját ábrákkal is illusztrálták. Az európai hajtogatás bölcsője Spanyolország, ahol a Pajarita (jelentése=kismadár), egy bizonyos hajtogatott madár ugyanolyan népszerű, mint a daru. A Spanyol Papírhajtogató Szövetség (AEP) a Pajaritát használja logójának. Nagyon kevés japán ismeri ezt a formát, viszont, minden spanyol hallott már róla.
Sok origamival foglalkozó könyv kezdődik azzal, hogy bemutatja a hajtogatás alapjait, amely segítségével később könnyebben lehet felépíteni más modelleket.
A mai feladat a ppt-ben látott 007 ing (11-13. dia) és egy pohár hajtogatása (14-15. dia).Elkészítési határidő: 2021. április 07. (szerda)
Az elkészült munkadarabokat IDE töltsd fel.
Jó munkát!
Feca bácsi
Kedves Hetedikes!
A
következő két lecke tulajdonképpen összetartozik, ismétlés, hiszen
tavaly már tanultál az erdők élővilágáról, ezért ezeket most egynek
tekintjük.
A feladatod az lesz, hogy átolvasd A mérsékelt övi lombhullató erdők növény és állatvilágát. (tk.68.-74.o.)
Vázlatot most nem kell írnod, viszont fel kell tudnod eleveníteni az erdőről tanultakat.
Ne hagyd ki a 70. és a 74.o.-n lévő narancssárga hátterű szövegeket sem!
Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 31.o.1. és 2.; 32.o.5.f.; 33.o.3.-segít a tk.74.o.6.ábrája
Várom a munkafüzeti feladatokról a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Kedves 7.c osztályosok!
A mai napra testtartásjavító feladatokat hoztam nektek! 💪
Egyetlen eszközre lesz szükségetek a videón található feladatok végrehajtásához: törölközőre!
A videót ITT találjátok!
Ne felejtsd el leírni az edzésnaplódba! 📃
Jó mozgást és szép napot kívánok!
Dani bácsi
Közlekedőedények, hajszálcsövesség
Gondolkozz el a következő kérdéseken!
· Víztorony: Nagyobb városokban, a turisták – különleges kidolgozottságuk, egyedi szépségük miatt – gyakran fényképezik a régi víztornyokat. A manapság, főként kisebb falvak szélén épült víztornyok formája nagyon egyszerű. Mindkét építménynek ugyanaz a szerepe: biztosítaniuk kell a település házainak vízellátását.
De miért szükséges ehhez ilyen magas tornyot építeni? Mi a szerepe, minek építették, és miért ilyen magasra?
· Mitől folyik ki a víz a csapból?
· Mi a szerepe a zsilipeknek?https://www.origo.hu/video/20170314-hatvanszoros-gyorsitasban-nezze-meg-hogyan-zsilipelnek-at-egy-hajot-a-sio-csatornara.html
· Hogy működik egy bűzelzáró? El tudnád nekünk magyarázni?
Ezek az életünk sokféle területén használatosak, a működésüknek ugyanazon fizikai törvény az oka.
A hajszálcsövesség jelenségével már születésetek után röviddel is találkoztatok! Igen, az első pelenkával. De tudjuk azt is, hogy mitől jó vagy rossz egy törölköző.
Egy virágot megfesteni ételfestékkel már elég meghökkentő. Hogyan lehetséges ez?
1. Próbáld ki otthon ezt a kísérletet! Megfigyelheted, filmezheted, fényképezheted, és nagyon-nagyon látványos! A legfontosabb: csak friss virággal (fehér rózsa, fehér szegfű) és elég tömény ételfestékkel működik. A kísérlet segíti a növények vízfelvételének megértését is.
Itt egy kis segítség:
A felül nyitott edények vagy csövek rendszerét, amelynek ágai között a folyadék szabadon áramolhat, közlekedőedénynek nevezzük.
A közlekedőedény minden ágában egy vízszintes síkban ugyanakkora a hidrosztatikai nyomás. Ezért a nyugvó folyadék felszíne minden ágban ugyanabban a vízszintes síkban van.
Közlekedőedény a teáskanna, az öntözőkanna, a tartályok folyadékszint jelzője és a slag vízmérték is.
A közlekedőedényekkel a mindennapokban is gyakran találkozunk.
A legtöbb lakásban legalább annyi közlekedőedény van, ahány vízlefolyó. A vízlefolyó a csatornával van összekötve, ahonnan könnyen a lakótérbe juthatna a kellemetlen szag, ha egy közlekedőedény, amiben víz van, ezt meg nem gátolná.
Végezd el a következő kíséreltet:
2. Egy gumicső két végére illesszünk üvegcsövet. Tartsuk U alakban úgy, hogy mindkét szára azonos magasságban legyen, majd töltsük fel vízzel! Ezután emeljük fel a cső egyik végét jóval magasabbra. Figyeljük meg, mi történik!
Tapasztalat:
A cső másik végéből a víz felfelé spriccelve folyik ki! A felemelt ágban a vízoszlop magassága, és ezzel együtt a nyomás is, hirtelen megnőtt. A közlekedőedények elve szerint a másik ágban ugyanolyan magasan kellene állnia a víznek, ezért folyik ki a másikon.
A víztornyokat azért építik olyan magasra, mert a települések vízvezetékrendszere is egy óriási közlekedőedény. A házak vízvezetékei összeköttetésben állnak a víztoronnyal, amelynek tehát a vízellátás, illetve a megfelelő víznyomás biztosítása is feladata.
A zsilipkapukon keresztül is a közlekedőedények elve alapján haladnak át a hajók.
Gondold végig az átkelés lépéseit!
1. Magasabb vízállású helyről az alacsonyabb szintre!
2. Alacsonyabb vízszintről a magasabb vízállású szintre!
HAJSZÁLCSÖVESSÉG
Mártsuk tintába egy papírzsebkendő sarkát! Mit veszünk észre?
Tapasztalat: A papírzsebkendő felszívta a tintát.
A papírzsebkendőben, kockacukorban, törölközőben, textilpelenkában kicsi keresztmetszetű, hajszálvékony járatok vannak. Ezekben a víz ugyanúgy viselkedik, mint a képen látható, hajszálvékony üvegcsőben. Megfigyelhető, hogy a hajszálcsövekben a víz felszíne magasabban van, mint a külső folyadékszint. Ezt a jelenséget hajszálcsövességnek nevezzük.
A hajszálcsövességgel magyarázható, hogy a szivacsba, a kéztörlő papírba, a pamut trikó anyagába is „felszívódik” a nedvesség.
A mezőgazdaságban is figyelembe kell venni a hajszálcsövesség jelenségét. A növények táplálásában a talaj alsóbb rétegeinek nedvessége nagyon fontos, ide nyúlnak le a gyökerek, ide szivárog le az esővíz. A talaj azonban nem tömör, hanem megszámlálhatatlan apró hajszálcső szövi át. Ezeken keresztül jut el az éltető víz a növényekhez.
Szárazságban ezeken a hajszálcsöveken keresztül jut el a talaj nedvessége a felszínre is, ahonnan elpárolog, tovább csökkentve ezzel a talaj víztartalmát. Ez ellen kapálással lehet védekezni. A kapálás szétroncsolja a hajszálcsöveket, így megakadályozza a talaj belsejének további kiszáradását.
Feladataid
Nyisd meg/Nézd meg a PowerPoint-os bemutatót (amit órán vetítettem nektek), amelyen a tananyagot találhatod, és a lényeget jegyzeteld ki a füzetedbe!
Játssz a következő animációval :) : https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mech_nadoby&l=hu
Nézd meg ezt a videót is!
Oldd meg a következő játékos interaktív feladatot: https://learningapps.org/8622249
Kutatómunka: Gondold végig, hogy hol használunk a mindennapi életben közlekedőedényeket. Kiselőadást (ppt-t) is készíthetsz erről az érdekes témáról, amelyet szintén elküldhetsz nekem az email-címemre (csorba.laszlo@lisztferenc.hu) a következő tanóra előtti este 8 óráig!
Egy teszt kitöltéséért is kaphatsz szorgalmi ötöst, ha 85%-os lesz Hajrá! :) https://forms.gle/jiigroMJEWVCeipx8
Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...