Keresés ebben a blogban

2020. június 5., péntek

Matematika 2020.06.05. (137.óra) - András bá

2020.06.05.                       137.óra
Négyszögek
(Tk.:189-198.o.)
1.) Háromszögek
      - Milyen sokszög?
             - jelölések,megnevezések
      - csoportosítás (szögek szerint, oldalai szerint)
              szögei: hegyesszögű,derékszögű,tompaszögű
              oldalai: általános,egyenlő szárú, egyenlő oldalú 
      - kerület: K = a + b + c
      - terület: T = a⋅m𝑎/2 = bm𝑏/2 = cm𝑐/2 

2. Gyakorlás
    
    feladat 1  feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5        
3.) Négyszögek
     video   Négyszögek (10:32)   
       - négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van 
       - lehet konvex vagy konkáv
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.
Speciális négyszögek:
     Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos
                oldalpárja.

     Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két 
                                párhuzamos oldalpárja van.

      Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala
                     egyenlő.

      Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő
                   (90°).

      Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

      Deltoid: - olyan négyszög, melynek két-két szomszédos
                   oldala egyenlő.
                 - olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon
                   áthaladó szimmetriatengelye.
Négyszögek kerülete, területe Diagram | Quizlet
4.) Kerület,terület

578f2cd9cb geometriai testek felszíne és térfogata - kwinaustralia.com
5.) Gyakorlás
  
     feladat 1   feladat 2   feladat 3       
 

Történelem VI.5.

Kedves hatodikosok!
Továbbra is várom a projektfeladataitokat, hiszen ez lett volna az év lezárása, az utolsó két jegyetek.
Jövő hét szerdáig még küldhetitek.
Ma nem lesz Teams.
Ismétlés következik. Emlékszel, hogyan szakadt 3 részre az ország?


Ha már elfelejtetted, nézd meg a videót!
↓↓↓
Ismétlés

Jó munkát!
Angi néni

Irodalom VI.5.

Kedves hatodikosok!
Mostantól már csak a Petepitével foglalkozunk. Remélem, elolvastad. Ha még nem sikerült befejezni, akkor a címre kattintva folytathatod az olvasást online.
A tizenegy és fél éves Pete Péter egy reggel arra ébred, hogy alig fér el az ágyon. A takarója alól két szőrös láb kandikál ki, a keze óriási, a hangja mély és reszelős. Úgy tűnik, Pete Péter, azaz Pite egyetlen éjszaka alatt felnőtt, és pont olyan lett mint az apja.
Ráadásul apukája, dr. Pete Ádám is átváltozott, és megszólalásig hasonlít a fiára. Sőt a megszólalás után is. Pite suli helyett munkába indul, Ádámot pedig várja az iskolapad.
A regény kiindulópontja egy metamorfózisA metamorfózis jelentése: átalakulás egyik formából a másikba, átváltozás, alakváltoztatás, formaváltoztatás.
A cselekmény egy szerepcserére épül: Pete Péter és édesapja, dr. Pete Ádám testet cserélnek. 
2. Vázlatírás. Másold le a kékkel szedett szöveget a füzetedbe! A cím Pete Pite legyen!
Új oldalon kezdd a vázlatot!
3. Írd fel az első részben megismert szereplők nevét a füzetedbe! (Péter, Ádám, Kázmér
4. Válaszolj a kérdésekre a füzetedbe! 
a) Milyennek látja Pete a szobáját az átváltozás reggelén?
b) Mivel foglalkozik dr. Pete Ádám?
c) Előző este beállított Kázmér bácsi. Ki ő?
5. Milyennek látja a fiú az apját, illetve az apa a fiát? Rajzolj szövegbuborékokat a füzetedbe, és írd bele, amit szerinted gondolnak magukról és egymásról a szereplők a történet elején.

Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 5.

Good morning!


Do you know the Looney Tunes? It's an American cartoon.

Watch the video and try to understand the story. 
(Nézd meg ezt a videót és próbáld megérteni a történetet!)


Have a nice weekend! :)

Angol-Anikó néni

Dear Students!



We are watching a film which titled Mr Bean nyaral.

Mr. Bean nyaral


Nézd meg a filmet ITT !

 

BYE,

Anikó néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.05.

Kedves Diákom!

Ma a kör részeit ismételjük át. Emlékszel még a kör részeire?
Középpont, körvonal, körlap, sugár, körív, érintő, szelő, húr, körszelet, átmérő, körcikk. Még felsorolni is sok, pedig a körgyűrűt nem is említettem. 😊

Node nem olyan nehéz ezeket megjegyezni, nézd meg az alábbi videót, mely kiválóan összeszedi és szemlélteti a részeket!



Ha megnézted a videót, teszteld tudásodat a következő játékokkal!

Jó munkát kívánok!


2020. június 5. Ének

Hahó hatodikosom!

Ma ki kell jutnod egy szabadulószobából. Ne izgulj, nem olyan feladatokat kapsz, amelyeket ne tudnál megoldani... tényleg nem!

Ebben a szabadulószobában a jó megoldásokért betűket kapsz. Ezekből a betűkből értelmes szót kell kiraknodezt kell majd a végén beleírnod a tesztbe.

A szabadulószobát ITT  éred el.

Jó munkát!

Angol - Éva néni

Aki még nem küldte be a saját készítésű kincsesfüzeti bejegyzését, és év végi jegyet szeretne, az kérem tegye megy.

Akik már beküldték, azok is még gondolkodhatnak rajta, és ha szeretnék átjavítani, akkor még lehet.

Segédlet:



A hétvégére ezt a játékot küldöm nézegetésre:

BYE!

Matematika Betti nénivel - 2020.06.05.

Kedves Hatodikosok!

Ma a kör részeit ismételjük át. Emlékszel még a kör részeire?
Középpont, körvonal, körlap, sugár, körív, érintő, szelő, húr, körszelet, átmérő, körcikk. Még felsorolni is sok, pedig a körgyűrűt nem is említettem. 😊

Node nem olyan nehéz ezeket megjegyezni, nézd meg az alábbi videót, mely kiválóan összeszedi és szemlélteti a részeket!



Ha megnézted a videót, teszteld tudásodat a következő játékokkal!

Jó munkát kívánok!


Matematika Imre bácsi


 Kedves Hatodikosok!

A mai órán Tudáspróba következik a háromszögekből.

Töltsd ki a következő igaz-hamis állításokat tartalmazó tesztet.

A visszaküldés mindenki számára kötelező!





2020. június 4., csütörtök

Matematika 2020.06.04. (36.gyakorló) - András bá

2020.06.04.                    36.gyakorló
Négyszögek
(Tk.:189-198.o.)
 
1.) Háromszögek
      - Milyen sokszög?
             - jelölések,megnevezések
      - csoportosítás (szögek szerint, oldalai szerint)
              szögei: hegyesszögű,derékszögű,tompaszögű
              oldalai: általános,egyenlő szárú, egyenlő oldalú 
      - kerület: K = a + b + c
      - terület: T = a⋅m𝑎/2 = bm𝑏/2 = cm𝑐/2 

2. Gyakorlás
    
    feladat 1  feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5        
3.) Négyszögek
     video   Négyszögek (10:32)   
       - négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van 
       - lehet konvex vagy konkáv
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.
 
Speciális négyszögek:
     Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos
                oldalpárja.

     Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két 
                                párhuzamos oldalpárja van.

      Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala
                     egyenlő.

      Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő
                   (90°).

      Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

      Deltoid: - olyan négyszög, melynek két-két szomszédos
                   oldala egyenlő.
                 - olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon
                   áthaladó szimmetriatengelye.
 
Négyszögek kerülete, területe Diagram | Quizlet
 
4.) Kerület,terület

578f2cd9cb geometriai testek felszíne és térfogata - kwinaustralia.com
 
5.) Gyakorlás
  
     feladat 1   feladat 2   feladat 3       
 

Testnevelés

Kedves gyerekek!

Mai feladat állóképességi futás lesz. Menjetek el futni legalább 15 percet a lakóhelyetekhez közel.
Mielőtt elindulnátok, nézzétek meg a videót a helyes futótechnikáról, majd melegítsetek be a másik videó alapján!
Helyes futótechnika

Bemelegítés videó

Jó futást!
                                                                                                                          Feca bácsi

Történelem VI.4.

Kedves hatodikosok!
Sajnos még mindig vannak olyanok, akik bele sem fogtak a projektbe.
Néhány dolgot tisztázzunk, mert az eddig elkészült munkákban tapasztaltam néhány pontatlanságot:

- Kolumbusz nem tudta, hogy felfedezte Amerikát!
Úgy halt meg, hogy végig azt hitte, Indiában járt.
A felfedezés előtt nem hívták Amerikának az új földrészt, sokáig Újvilágnak nevezték, maj Amerigo Vespucci volt, aki rájött arA, HOGY EZ EGY ÚJ FÖLDRÉSZ. Róla nevezték el Amerikának.

-Az újságcikkeknél csak egy témát kell választani , és azt a korszaknak megfelelő stílusban, akár rajzokkal is illusztrálva megírni. Lehet tudósítás, mintha egy szemtanú lettél volna, lehet interjú valakivel, de akár egy utazóként is megírhatjátok a cikket. Az Amerikából bekerült új növényfajtákról is írhatsz.

-Nyugodtan használhatsz újságokra jellemző felhívásokat (Szenzáció, Rendkívüli hírek, Bebizonyították, hogy a Föld nem lapos.....stb.)

Végül szeretném, ha megemlékeznénk pár gondolattal a mai évfordulóról. Ma van a nemzeti összetartozás napja.
100 éve, 1920. június 4-én írták alá az első világháborút lezáró békét Magyarországgal a franciaországi Trianon kastélyban.
A legsúlyosabb békepont a területi veszteségünk volt. Magyarországtól elcsatoltak több mint kétharmadnyi területet.

Mit gondol a trianoni békeszerződésről a hazai közvélemény ...

Ha bővebben szeretnél tájékozódni, nézd meg a videót!
Trianon
Katolikus hittan 7. a 2020. 06. 04.

                                                    Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Kedves Gyerekek! Közeledik az év vége. Lezártam a jegyeket, s mindenkinek a legjobb osztályzatot adtam, mert úgy gondolom, hogy helyt álltatok ebben a rendkívüli helyzetben. Volt közületek olyan, aki felvette velem a kapcsolatot, ő külön dicséretet érdemel, ami a bizonyítványban is fog látszani. Nagyon örülök, hogy megismertelek benneteket, de sajnos a következő tanévben nem én tartom nektek a hittan órákat, mert áthelyeztek máshová. Persze bármikor beszélgethetünk ezután is, bátran keressetek meg! Ebben a tanévben szeretnék még utoljára találkozni veletek személyesen is, ezért minden hittanosomat (5., 6., 7., 8., osztályosokat) szeretettel várok jövő hét csütörtökön, június 11-én 10 órára az iskolába, egy közös agapéra! A legfontosabb, hogy elgyere, de ha tudsz, akkor hozhatsz sütit, gyümölcsöt, üdítőt a közös csemegézéshez! Tudjátok, Jézus is együtt vacsorázott utoljára a tanítványaival...Addig is imádkozzatok, nézzétek, hallgassátok meg amit küldök, s a lelketeket ne hagyjátok elveszni! Mindig emlékezni fogok rátok, s imádkozok értetek, ti is imádkozzatok értem! Bízzátok életeteket Istenre, s járjatok a szeretet útján!

Nézzétek meg az alábbi szép filmet, épüljetek belőle, s ti is válasszátok a menyországot!
A menyországot választom: (Néri Szent Fülöp élete)
Áldjon meg mindannyiunkat az Úr!


gyógytestnevelés

Szia!

Ma egy 10 perces tornát hoztam, amelyhez egy törölközőre lesz szükséged😄

Szép napot! Ha kész, írj a megjegyzésbe!

Törölközővel végzett gyakorlatok

Ági néni

Informatika - 2020.06.04.

Kedves Diákom!

Eljött az utolsó Scratch óra ideje. A mai órán egy működő, teljes játékot készítünk el. Mint látni fogod, egy kis gondolkodással ez nem is olyan nehéz.



Ebben a tanévben már nem kapsz beküldendő feladatot, de ha van kedved, a saját szórakoztatásodra elkészítheted a játékot. 😉

Természetismeret 06.04.

Kedves Hatodikos!

kb.13:50 - Teams

Ne feledd, hogy holnap van a PPT elküldési határideje.

A mai óra célja rendszerezni a Vizek, vízpartok témakörben tanultakat.óra
Ismételd át alaposan, amit eddig a vizek életközösségéről tanultál.
Olvasd el a tankönyvben a kb. 110-113.oldalon található összefoglalást.
Szóban válaszolj a leckék végén található kérdésekre, ezzel ellenőrizheted a tudásodat.

Hogy legyen időd a témazáró teszt megoldására, a jövő hét szerdai óra (06.10.) helyett már hétfőn (06.08.) elküldöm a teszt linkjét. Ne lepődj meg tehát, hogy hétfőn természetismeretből találsz majd bejegyzést. Szerdán természetesen így nem lesz óra.

Ma munkafüzeti feladatok megoldásával hangolódhatsz a tesztre:
mf.: 104.o.9.f.; 105.o.12.f.; 110.o.7.f.; 112.o.13.f.

Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

2020. június 3., szerda

Matematika 2020.06.03. (136.óra) - András bá

2020.06.03.                      136.óra
Háromszögek

1.) Mit kell tudni?
     video

2.) Szerkesztés gyakorlása
 
 

3.) Háromszög területe (185 - 186.o.)
      Video   Háromszög területe (5:14)





  HÁROMSZÖG:
K = a + b + c
T =    vagy    T =     vagy    T =






   Ha egy háromszöget, és a 180°-kal elforgatott képét az ábrán látható módon egymás mellé helyezzük, akkor egy a, b oldalú (a, b a háromszög oldala), ma magasságú (ma, a háromszög magassága) paralelogrammát kapunk, amelynek területe:

T𝗉 = a ⋅ ma.

   Ez a háromszög területének a kétszerese.

   A háromszög területe tehát a paralelogramma területének a fele:
                    T𝗉 / 2 = a ⋅ ma / 2   
(A másik két területképlet hasonló módon igazolható.)


4. Gyakorlás
    
    feladat 1  feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5                   

Testnevelés

Kedves Gyerekek!
Az első feladat a mai napon öt perc egyéni gimnasztika. Figyelj oda, hogy fentről lefelé haladunk a bemelegítésnél a szokott rend szerint!
Ezt követően te fogod magadnak kisorsolni a feladatokat! Mindenki 10x pörgesse meg a kereket, a feladatokat pontosan végezd el a megadott időn keresztül!
A 10 pörgetés után ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem!
Nyújtó gyakorlatok
-Bal kéz magastartás, jobb kéz mélytartás, tözshajlítás jobbra 8mp-ig, kartartáscserével is végezzétek el 2x!
-Helyezkedj el nagy terpeszállásban! Hajolj jobb bokádhoz, majd középre, majd bal bokádhoz, majd hátra 8-8-8-8 mp-ig 4x!
-Helyezkedj el kis terpeszállásban, hajolj előre, csak lógj, ne rugózz! 20 mp
-Zárd össze a lábadat, fogd meg a térdhajlatodat és húzd jó közel a fejedet a térdedhez! 20 mp
-Haránt terpeszben, 2 lábfej előre nézzen, (hátul lévő vádli nyúlik) lábtartás cserével is!
-Falnál támaszkodj meg, fogd meg a jobb lábfejedet, húzd a fenekedhez, majd zárd össze a két térdedet!
Végezd el lábtartás cserével is!
Jó munkát!
                                                                                                                       Feca bácsi

Angol - Dóri néni csoportja 2020. június 3.

Hi everyone!


Do you like Summer? 
Let's read about the summer vacation!

Olvasd el az "I love Summer!" szöveget és oldd meg a feladatokat ITT!


Gyakorló feladatok (places, can/can't): 1, 2, 3, 4

Bye!
Dóri néni

Nyelvtan Angi néni VI.3.

Kedves hatodikosok,

elérkezett a dolgozatidő.
Remélem, eleget gyakoroltál.
A mai dolgozatodat a füzetbe kell leírnod, nem kattintgatni a Redmentában. Ez több időt vesz majd igénybe, de cserébe annyit gondolkozol rajta, amennyit akarsz, onnan szerzel segítséget, ahonnan szeretnél, nincs a megoldásnak időlimitje.

Viszont: PÉNTEKIG szeretném megkapni a fotóját a másolással együtt ( tollbamondás helyett) a vargatamasblogos@gmail.com címre. Kérlek, ezt a címet használd, ne a Messengert vagy a másik címet, amire gyakran külditek.Ez a házi feladatos email címem.

Na, lássunk hozzá:








                                             Tagoljátok szavakra, majd írjátok le a mondatokat!

Írjátok le folyóírással, tagolva a tulajdonneveket!


Jó munkát!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Hamarosan itt az év vége, már csak a gyakorlás van hátra.


Tanév vége - Cerebra

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT


Best wishes!


                              Anikó néni






Nyelvtan - Kata n. 06.03.

Kedveskék, 

mára két feladatot hoztam nektek. Az egyikhez kreatívnak kell lenni, a másikhoz "csak" figyelmesnek.

1. (kreatív) feladat: 
Mióta digitális munkarendben dolgozunk, a legtöbben írásban kommunikálunk egymással a különböző felületeken. Biztosan mindannyian használtok emojikat arra, hogy érzékletessé tegyétek a mondandótokat. 
Arra gondoltál már, hogy ezekkel akár történetet is el lehet(ne) mesélni? Akár activityzni is lehetne velük! ☺️

Arra kérlek, válassz/találj ki egy rövid történetet, amit emojikkal el tudnál mesélni. Állj vele készenlétben, ugyanis az online órán be kell majd küldened őket! 


2. ("figyelmes") feladat: Pótold az igékben a hiányzó mássalhangzókat! (kk, tt, ll) A helyes alakot írd le a füzetedbe is!

ha_____gat,  bu_____an,  csa_____og,  szö_____en,  pa_____an,  vi_____an,  á_____dogál, su_____og, zö_____en, csi_____og, sa_____ozik, ka_____og, lehu_____ik, szá_____ingózik, pu_____ad, á_____, bi_____eg, csö_____en, szá_____ít, csa_____an, ri_____ant, re_____eg, ba_____ag, kaku_____


Találkozunk ma 11-kor Teams-en! 

Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.06.03.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órán is megbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Etika 6.c 2020.06.03.

Kedves Hatodikos!

A mai óra témája: Én magam és mi együtt

"Az őszinte dicséretnek mágikus hatalma van. Ha azt akarod, hogy a másik fejlődjék, dicsérd őszintén."                                                             
                                                                                                  ( Michael Quoist)


Gondolkodj!
1. Valóban segíti a dicséret az embert? Miért?
2. Milyen érzés, ha megdicsérnek?
3. Miért kell a másik szemébe nézni, amikor megdicsérjük?

Év végi leltár
Olvasd el az állításokat! Értékeld magad, hogyan sikerült megcsinálnod az állításban megfogalmazottakat!

Mindig sikerül .                            Néha sikerül.                                   Még nem sikerül.

A, Egész évben törődök a testemmel. Tápláló ételeket eszem, elegendő vizet iszom, rendszeresen sportolok, sok időt töltök a szabadban.
B, El tudom fogadni a kudarcaimat, és megpróbálom újra, ami nem sikerült.
C, Képességeimnek megfelelően tanulok. Egyre önállóbban végzem el dolgaimat.
D, Segítek azoknak, akik kérik. Én is tudok segítséget kérni és segítséget megköszönni.
E, Örülök mások sikerének. Tudom, hogy a jó eredményekért mindenkinek meg kell dolgoznia.
F, Megértettem ,hogy gondolataimért, az érzéseimért, a cselekedeteimért én tartozom felelősséggel.

Emlékezz, milyen közös élményei voltak az idén az osztályodnak! Melyiket szeretnéd hetedikbe magaddal  vinni? Indokold meg!

Szorgalmi feladat: A válaszaidat fényképezd le és KÜLDD IDE !

Köszönöm a munkád! Heni néni

Angol - Éva néni

Hi!
Please check your homework!


1. Were you away last week?                    = Elutaztatok múlt héten?
2. Did you have a good time?                   = Jól éreztétek magatokat?
3.  Did the neighbours look after him?     = A szomszédok vigyáztak rá?
4. In fact, he didn't want to come home.  = Ami azt illeti, nem akart hazajönni.
5. Actually, yes, he really enjoyed it.       = Igazából igen, nagyon élvezte.


1. Mivel utazott a család Franciaországba?       Hajón.
2. Hol volt addig Mut?                                       Egy kutyapanzióban.
3. Miért volt Mut szomorú a nyaralás elején?    Nem akart bemenni.
4. És a végén?                                                     Nem akart hazamenni.
5. Kivel beszélget Mickey?                                Egy tanárával.

Most oldd meg a Tk. 39. o/2 feladatot, amiben angolul kell megfogalmaznod a mondatok végét.

Ha ez kész, akkor nyisd ki a munkafüzeted, és keresd meg a 30. oldalon a 2. feladatot.
Keresd meg a kérdésekhez tartozó válaszokat.

Ha kész, akkor gondold végig a feladatokat és az olvasmányt, amit láttál. Hogyan tudnád összefoglalni a következő kérdésre a választ?
Hogyan kell kérdéseket alkotni a múlt időben?

Foglald össze a gondolataidat egy kincsesfüzet-jellegű bejegyzésben, amit el is küldesz nekem.
Tudod, hogy hogy szoktuk csinálni. Gondold végig, hogy mindig kétféle kérdésről szoktunk beszélni...
Ezt egy fontos házi feladatnak tekintem. Ebből szeretném látni, hogy érted a tananyagot, figyeltél évközben, hogy hogy csináltuk a bejegyzéseket, és képes vagy ezeket önállóan is végiggondolni.

Nyelvtan Reni nénivel június 3.

Kedves Mindenki!

Ma online egyeztetés 10 órakor! 

Mai feladat:
Tudod mi az a bakancslista? Egy lista az álmoktól az őrült ötleteken keresztül  nagy kalandokig minden, amit szeretnénk elérni életünk vége előtt.

Arra kérlek, álmodozz és készítsd el a nyári bakancslistádat! (legalább 10 pontból álljon!) Az órán egyeztetünk.

Matematika Betti nénivel - 2020.06.03.

Kedves Hatodikosok!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Természetismeret 06.03.

Kedves Hatodikos!

Elérkeztünk a témakör utolsó leckéjéhez. 
A mai óra címe a füzetbe:
A vizek és vízpartok gerinces állatai II.

Figyelmesen nézd/hallgasd végig a következő DIGITÁLIS LECKÉT:
MADARAK A VÍZBEN, VÍZPARTON

Vázlat a füzetbe:

Tőkés réceBarna rétihéjaFehér gólya
Testalakcsónak alakúkarcsúkarcsú
Tollazat♂ fején fémeszöld, nyakán fehér tollgyűrű, mellén gesztenyebarna;
♀ barna mintázatú
hátán sötét-, hasán, gesztenyebarna, mellén rozsdavörös, sötét csíkokpiszkos-fehér, szárnyán fekete
Szárnynagynagy, hosszúszéles, hosszú
Lábúszólábmarkolólábgázlóláb
Csőrlemezes csőrtépőcsőrerős, ék alakú
Táplálékvízinövények, rovarok, lárvákhalak, békák, egerek, pockokbékák, siklók, rovarok
Életmódvíziragadozóragadozó

Olvasd el a vidra jellemzését is a könyvben és nézd meg, hogyan néz ki egy vidrapár:VIDRA - KÉP

Ide küldd a fotót: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni

Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...