Keresés ebben a blogban

2021. március 30., kedd

Matematika Edit nénivel Gyakorló óra 03.30

  Kedves Hetedikesek!

Gyakoroljuk, amit ma és tegnap tanultunk!

1.Nézd meg a színes, látványos videót!
Négyszögek osztályozása, oldalaik párhuzamossága alapján (7.o, 11 perc)

https://www.youtube.com/watch?v=smapd3Q6IT4

2. Két játékos feladat

Négyszögek csoportosítása oldalaik szerint https://learningapps.org/1554152

Négyszögek csoportosítása   https://learningapps.org/5380403

Mindenkinek tanulásmentes, szép tavaszi szünetet és Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok!



Matematika Edit nénivel Paralelogrammák 03.30

 Kedves hetedikesek!

1. Nézzük meg a  trapézokról tanultakat!









2. Keressük meg a paralelogrammákat!









Nézzük meg a tankönyvbe a paralelogrammák tulajdonságait!









Beszélgessünk  a speciális paralelogrammákról!












Ezek a tankönyved 214. és 216. oldalán vannak.

Hf. Nézd meg a videót! (5.órán, gyakorló matekon is megteheted )

Nézd meg a színes, látványos videót! Négyszögek osztályozása, oldalaik párhuzamossága alapján (7.o, 11 perc)

https://www.youtube.com/watch?v=smapd3Q6IT4


Angol Dóri nénivel - 2021.03.30.

 Dear Students,

Online lesson on Teams today at 10 o'clock!

Az online órán:

  • megbeszéljük a témazáró dolgozat eredményeit
    Aki még nem írta meg a témazárót mire vár?
  •  az óra második felében húsvéti feladatokat kaptok. A videóból megtudhatjátok, hogy milyen húsvéti szokások vannak Nagy-Britanniában! 

Easter vocabulary

Match the words with their definitions.

Video:

Easter is coming. Are you excited? 🐇
Watch this video about Easter traditions in Britain.

 Click on this link and do the tasks that come up during the video. VIDEO

Happy Easter!
Dóri néni

Emelt angol

 

 Hi!

 

Making a DIY (=Do-it-yourself) craft project is almost like a recipe. 

You can see the necessary things on a list and then the instructions.

Now let's make an EASTER BUNNY ORIGAMI BOOKMARK

(Egy kézműves projekt utasításait követni, majdnem olyan, mint egy recept - amiről eddig tanultunk. Ma egy ilyet hoztam nektek gyakorlásképpen, és persze azért is, mert egy cuki és egyben hasznos dolgot tudsz majd elkészíteni.

Olvasd el az utasításokat, nyugodtan szótárazz, ahol szükséges: az általános megértés a cél.

Az elkészült könyvjelzőkről dobjatok egy képet bármikor a tavaszi szünet alatt jövő hét szerdáig emailben. 😊🐇📖)


What you need:

  • paper cut into a square – pastel colors work great for easter
  • other coloured paper for ears or nose
  • eye stickers if you have any (if not you can always draw them)
  • black marker
  • scissors
  • glue

Instructions:

1. Fold the paper diagonally. Unfold.


 

2.  Fold into a triangle. Grab hold of the top of the triangle (one sheet only) and fold it toward the bottom of the triangle.

3. Fold the left and right corner towards the bottom centre of the triangle. Crease and unfold. Then do it on the other side, too.

4. Again grab the corner, this time folding it towards the top of the triangle. Crease well. Do the same with the other side.


 6. Now tuck both tops inside the pocket. (to tuck: aláhajtani)

 

7. You now have your corner bookmark. If you choose, you can also tuck the “white triangle” inside the pocket.

8.  Now it’s time to turn this DIY corner bookmark into a bunny corner bookmark. Cut ears, teeth and nose and glue them on the corner bookmark. Also add two eye stickers (or just draw your own).


 9. You are ready! Just put it on the corner of your book when you read.

Szavak melyeket érdemes ebből az anyagból elsajátítani:

diagonally

to fold

DIY

corner

bookmark

toward


HAPPY EASTER!

Rajz Réka nénivel: Guriga nyuszi határidő ma!

Kedves Gyerekek! 


Nagyon várom a mai napon még a guriga nyuszikat! Akik még nem küldték a mai napon megtehetik: Brendon, Linett, Lili, Fanni, Kende, M. Kriszti, M. Viki, S. Viki, Attila, Jani, Peti, Ferdi, Miki  

Jegyet kaptok rá! 
Ide várom: messenger/ kovacs.emese.reka@vargatamas.hu 


Szép szünetet Mindenkinek! 🌷🌸🌹🐇🐰

Réka néni  ✨

2021.03.30. Testnevelés

 Kedves 7.c osztályosok!

A tavaszi szünet előtti utolsó testnevelés óránkhoz érkeztünk!

Az alábbi szerencsekereket forgasd meg 10-szer, végezd el a kipörgetett gyakorlatokat, s ne felejtsd el dokumentálni az edzésnaplódba!

(Ha először kipörgeted, felírod, el tudod végezni a szabad levegőn is a gyakorlatokat, hidd el jobban is fog esni! 😊)


Ha készen vagy a feladattal az alábbi kép a szünetben elvégezhető feladatokhoz kapcsolódik! 


Tartalmas és nem gép/tablet/telefon előtt töltött tavaszi szünetet kívánok!

Április 7-én ugyanitt találkozunk!

Dani bácsi


Osztályfőnöki III.30. kedd

 Kedves osztályom!

Már az osztálycsoportban megkaptad az egyéni azonosítódat és a mérési linket is,  így ha még nem csináltad meg a tesztet, az alábbi linken megteheted.

A mérés erről a linkről érhető el: Mérés

 Kimeneti felmérés Kedves Tanuló! 
Az alábbi tesztben matematika, természettudomány és szövegértési feladatokat fogsz megoldani. Az azonosításhoz add meg a mérési azonosítódat és válaszd ki az iskolád nevét! Kérjük figyelj arra, hogy helyesen gépeld be az azonosítót. A válaszaidat bizalmasan kezeljük. másnak nem adjuk át! A teszt megoldása körülbelül 20-30 percet vesz igénybe. Kérjük, ha elkészült, akkor ne felejts el a KÜLDÉS gombra kattintani a végén! Munkádat és közreműködését köszönjük! forms.gle


A múlt het szavazásokra csak heten méltattok válasszal....
Annyira örülnék, ha esetleg a többi 9 emberke is bekukkantana a szavazásba.
ITT            ITT           és ITT

Jó munkát: Angi néni

Nyelvtan III. 30. kedd

Kedves osztályom!

Ma az utolsó nyelvtanóra van a szünet előtt. Hoztam néhány gyakorló játékot. 

A linkekre kattintva elérheted őket.


ITT 

Itt is:





EZ IS

Kellemes szünetet kívánok: Angi néni

2021. március 30. Ének

 Hahó hetedikesem!

A tavaszi szünet előtti utolsó órán Pjotr Iljics Csajkovszkijt (Пётр Ильич Чайковский), a másik nagy orosz zeneszerzőt mutatom be, akit kortársai "orosz Beethoven"-nek hívtak. 



Őrizte a klasszikus hagyományokat, de az orosz dalkincset is gyakran megszólaltatta műveiben. 
Csipkerózsika, A hattyúk tava, A diótörő című balettjeiről talán már hallottál.


🎧👀 Hallgass és nézz meg egy-egy részletet A diótörőből ITT , meg ITT , A hattyúk tavából ITT , meg ITT !


A baletten kívül az operáktól a zenekari műveken át a kórusművekig számtalan gyönyörű dallamot komponált.


🎧 Hallgasd meg EZT , EZT és EZT a feldolgozást is!

Viszonthallásra!👂

Anikó néni-Angol

 Dear Students!


Today lesson is in Teams at 10 o'clock.

 

Topics:

Megbeszéljük a témazáró eredményeit. Beírjuk a jegyeket.

Az óra második felében a feladat a video megtekintése.


Happy Easter for everybody!!!!!


Matematika Balázs bácsival - 2021.03.30.

Kedves Diákom!

A mai online órán folytatjuk a speciális négyszögek kitárgyalását. Tarts velem ma is!

A mai óra után egy kis számonkérés is lesz egy Kahoot! játékkal. Ez a játék most nem időre megy, jól gondold át a válaszaidat!

Figyelj rá, hogy a teljes nevedet írd, és csak egyszer játszd le a játékot!


Ha Kahoot! alkalmazással játszol, a kód a következő:08667701

A játék legkésőbb szerda délutánig érhető el, ne maradj le!


Fontos tudnivalók:

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.


Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Matematika Imre bácsi 7.o.

 

Kedves Hetedikesek!

A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

 

Önálló feladat

1.    1. Egy paralelogramma oldalai a= 10 cm, b= 50 mm, ma= 0,3 dm.

Mekkora a paralelogramma kerülete és területe?

 

2.    2. Egy rombusz oldala a= 35 mm, magassága m= 3 cm.  

Mekkora a rombusz kerülete és területe?

 

2021. március 29., hétfő

Matematika Edit nénivel Trapézok 03. 29

 Kedves Hetedikesek! 

Vizsgáljunk meg néhány négyszöget részletesebben!

1. Nézzük meg a trapézok tulajdonságait!




















2.  Oldjunk meg trapézokról szóló feladatot!













Hf. Nevezd meg a feladatban lévő trapézokat!

2021.03.29. Testnevelés

Kedves 7.c osztályosok! 

A mai napra egy újabb kör TABATA edzés következik! 😉💪
(Videó az edzésről ITT található!) 

Ne felejtsd el előtte bemelegíteni, átmozgatni a szervezetedet!


Tudod, ha bemelegítettél, akkor minden feladatot 20 mp-ig fogsz végezni, utána 10 mp pihenőd lesz!
Ha kész egy kör tarts 2-3 perc pihenőt, s próbáld meg még egyszer végrehajtani teljes erőbedobással! Próbálj összesen 3 kört végrehajtani!

Ne felejtsd el a mai mozgást az edzésnaplódba leírni! 

Szép napot Nektek! 😏 

Dani bácsi

Etika

 Sziasztok!

Emlékeztek még, hogy miről beszélgettünk múlt héten az online etika órán? Az esélyegyenlőségről.

Ehhez kapcsolódik a mai anyagunk is. 

Nézd meg ezt a képet!

Vajon melyik fajta egyenlőség az igazságosabb szerinted? Ha mindenkinek ugyanannyit segítünk vagy, ha mindenkinek annyit segítünk hogy lássa a meccset?

                                                            1.                                        2.

Gondolatébresztőnek: 

- az a jó, ha egy osztályban mindenkinek ugyanannyit segít a tanár vagy az a jó, ha mindenkinek annyit segít, amennyire szüksége van rá a tanulónak?

- szerinted jó, hogy a lányoknak más követelmények vannak tesiből, mint a fiúknak vagy nem?

- szerinted miért étkezhetnek ingyenesen azok a tanulók, akiknek sok testvérük van? 

- szerinted ha többen vannak testvérek egy családban, akkor a legidősebb gyereknek kell a legtöbbet segíteni a szülőknek a házimunkában? 

- szerinted hogy érzi magát a 2-es képen a bal oldali gyerek? 

FELADAT:

Ha szemből látnánk a gyerekeket, milyen arcot rajzolnál nekik?

Rajzold le a két képet SZEMBŐL, tehát úgy, ahogy a pályáról látnád őket! Az arcokon jelenítsd meg a gyerekek érzéseit, ahogy te képzeled - jól láthatóan!

Képzeld bele magad az ő helyükbe és úgy készítsd el a rajzot! 

A rajzhoz rövid szöveges leírást is mellékelhetsz, amiben leírod, hogy milyen érzést jelenítettél meg a gyerekek arcán (csodálkozik, hálás, csalódott, mérges, büszke, elkeseredett, stb.).

 

A rajzaitokat emailben várom: csillag.eva@vargatamas.hu



Biológia - 03.29.

 

Kedves Hetedikes!

 Online óra MA: Teams - 13:00

A mai óra címe:                                    A füves puszták élővilága  

Vázlat a füzetbe:

75.o.1.ábra

       a belső területeken már nem érvényesül az óceánok éghajlatot módosító hatása

       tél: a tengertől távolodva egyre hosszabb és hidegebb

       nyár: meleg, gyakori az aszály

       csapadék: minden évszakban kevés, gyakran 200-300mm alatti

FÜVES PUSZTÁK ELNEVEZÉSEI:

       Eurázsiában:  sztyepp

       Észak-Amerikában:  préri

       Dél-Amerikában:  pampa

FŰFÉLÉK

Alkalmazkodtak a szélsőséges feltételekhez:

-        elviselik a nyári meleget, a zord téli hideget és a csapadékhiányt

-        egyszikűek: mélyre hatoló bojtos gyökérzet

                        párhuzamos erezetű, szárölelő levelek

                        fénykedvelők

                        szélporozták

MEZŐGAZDASÁGI TERÜLETEK:

-        humuszban gazdag talaj

-        gabonanövények termesztése       tk. 77.o. 7.ábra

TÁPLÁLÉKLÁNCOK             tk. 77.o. 8.ábra

Írj 3 táplálékláncot az ábra segítségével:

1.

2.

3.

Olvasd el: tk. 78-79.o. 

Oldd meg a következő feladatokat: mf. 34.o.1.,2.,3.; 35.o.6. (Ehhez olvasd el a 76.o. szövegét.)

KELLEMES TAVASZI SZÜNETET KÍVÁNOK!🌞🐇

Marianne néni

Irodalom III. 29. hétfő

 Kedves hetedikesek!

Ma reggel 8-kor találkozunk a Teamsben.

Petőfi: Reszket a bokor, mert...c. verséről fogunk beszélgetni.

A tk. 85. oldalán találhatod. Ne felejtsd el, hogy ezt a verset meg kell tanulni!

A munkafüzetedet az 53-54. oldalon fogjuk használni.



























Angi néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.29.

Kedves Diákom!

A témánk a négyszögek. Hatféle speciális négyszögről beszélünk. Hogy miért emeljük ki ezeket, és mitől különlegesek? Az alábbi videóból kiderül.



Összesítsük a látottakat!

Egy négyszögnek négy csúcsa, négy oldala, és négy szöge van. Lehet konvex vagy konkáv.
Ha az alábbiak egyike sem igaz egy négyszögre, akkor általános négyszögnek nevezzük.

Speciális négyszögek:

Trapéz: olyan négyszög, melynek van párhuzamos oldalpárja.

Paralelogramma: olyan négyszög, melynek két párhuzamos oldalpárja van.

Rombusz: olyan négyszög, melynek minden oldala egyenlő.

Téglalap: olyan négyszög, melynek minden szöge egyenlő (90°).

Négyzet: olyan téglalap, melynek minden oldala egyenlő.

Deltoid: olyan négyszög, melynek két-két szomszédos oldala egyenlő.
              Olyan négyszög, melynek van csak csúcsokon áthaladó szimmetriatengelye.

Ez az anyag két órára szól, és természetesen az online órákon alaposan átbeszéljük. 😉

Remélem, sikerült megismerned a speciális négyszögeket. Az alábbi játékkal teszteld tudásodat!

Jó munkát kívánok!



Informatika - 2021.03.29.

Kedves Diákom!

Végre elérkeztünk az internet és levelezés rész számonkéréséhez!

Online órát ma nem tartunk.
A feladatod a múlt hetihez hasonlóan három internetes keresés és egy levél küldése.

Kérlek, ne felejtsd el a levél üzenetébe begépelni az internetes keresés kérdéseire a válaszokat!

Jöjjenek a feladatok!

Internetes keresés:
A megtalált válaszokról készíts képernyőképet!
  1. Hányféle térfogatnövelő szer található az élelmiszeradalékok azonosítására szolgáló E-számok között?

  2. Milyen kötelező védőoltást kell kapnia az embernek, ha Elefántcsontpartra utazik?

  3. Mikor indul és mi a neve az utolsó Intercity vonatnak, amelyik Sopronból Győrbe közlekedik jövő hétfőn?

Levél küldése:
1.       A levél tárgyába írd be a nevedet! [1 pont]
2.       Mellékeld a levélhez a kereséseidhez készített képernyőképeket!
3.       A levél szövegébe írd be a rövid válaszokat a keresés kérdéseire!
4.       Küldd el a levelet a szalay.balazs@vargatamas.hu címre!

Matematika Imre bácsi 7.o.

 Kedves Hetedikesek! 

A mai órán Tudáspróba következik, négy feladatot kell megoldanod. A mértékegységekre vigyázz!

Készíts rajzot, szépen és olvashatóan dolgozz!

     hajdu.imre@vargatamas.hu

 

1.Végezd el az átváltásokat!

1.    25 dm =                                mm

2.    52000 cm=                           m

3.    0,8 dm2 =                             cm2

4.    666 mm2 =                           cm2

5.    0,09 km=                             m

 

2. Igaz-Hamis

1.    Minden rombusz paralelogramma

2.    Minden négyzet téglalap

3.    Minden négyszög négyzet

4.    Minden trapéz paralelogramma

5.    Minden téglalap trapéz

 

3. Egy háromszög oldalai a=20 cm, b=9 cm és c=80 mm. Az a oldalhoz tartozó magassága ma=7 cm.

Mekkora a háromszög kerülete és területe?

 

4. Egy téglalap oldalai a= 30 cm és b= 150 mm.

Mekkora a kerülete és a területe?

 

Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...