Keresés ebben a blogban

2020. április 3., péntek

Matematika 2020.04.03. (108.óra) - András bá

2020.04.03.                     108.óra
Egyenes arányosság

1.) Bevezetésképpen: video

2.) Tk.:135.o.16.f.  



3.) 136.1.példa



4.) 137.o.2.példa


  
5.) Egyenes arányosság



 6.) Gyakorolj!



Matematika Betti nénivel 2020.04.03.


Kedves Hatodikosok !  
 Köszönöm ,hogy elküldtétek a dolgozatokat ! A hétvégén kijavítom őket .Hétfőn kiírom a megoldásokat is .Aki véletlenül még nem küldte, el ma éjfélig van rá lehetősége .
százalék Archives - Sikeradó 
 A mai napon a százalék (%) fogalmával ismerkedünk meg .
 Írd fel a füzetedbe a mai óra számát és címnek :Százalékszámítás
I .Nézd meg az alábbi videó első 2 percét VIDEÓ
II..Másold le a füzetedbe pirossal a következő szabályt és tanuld is meg !

Egy mennyiség 1/100 (egy század) részét a mennyiség 1 százalékának nevezzük. Jelölése: 1%.
III.Nézzünk rá néhány példát !      Másold le a füzetedbe !
a) 240 kg-nak az 1/100 (1 század) részét más szóval az 1 százalékának nevezzük. 1%

b) 240 kg-nak az 5/100 (5 század) részét más szóval az 5 százalékának nevezzük. 5%

c) 240 kg-nak a 25/100 (25 század) részét más szóval a 25 százalékának nevezzük. 25%

d) 240 kg-nak a 50/100 (50 század) részét más szóval a 50 százalékának nevezzük. 50%

e) 240 kg-nak a 100/100 (100 század) részét más szóval a 100 százalékának nevezzük. 100%

f) 240 kg-nak a 120/100 (120 század) részét más szóval a 120 százalékának nevezzük. 120%
 Házi feladat nem lesz ! Jó pihenést kívánok mindenkinek !




Irodalom IV.03.


Kedves hatodikosok!
Szóljatok, ha túl gyorsan haladunk!
Azért hiszem ezt, mert nagyon kevés munkát kaptam eddig vissza. Néhányan nem vették komolyan az újsághírt sem....pedig arra gondoltam, hogy a saját szavaiddal bemutatod , mint szenzációt, a bika elszabadulását.
Kezdjük egy kis gyakorlással!
           ↓
  9. ének ismétlés

Hallgasd meg a folytatást!
10. ének   (tk.126-132. o.)

Ellenőrizd, mit jegyeztél meg!
ITT

Végül, kíváncsi vagyok, te mire költenél 100 aranyat? ( egy arany mai áron kb. 80 000 Ft lenne)
Írd le a füzetedbe!



Károly Róbert aranyforintja

Történelem IV:03.


Kedves hatodikosok!
Tegnap felfedeztük Amerikát Kolumbusz Kristóffal 1492-ben. Bár tudjuk, hogy nem róla nevezték el, hanem Amerigo Vespucciról. 
Ettől az időponttól számítjuk az ÚJKORT! Ezt jól jegyezd meg!

Mos pedig lássuk, milyen hatással volt ez Európára.
Nézd meg a videót!

A felfedezések hatása

-Írd le a füzetedbe, hogy milyen eddig ismeretlen növények kerültek Európába!
-Miért fogadták nehezen a burgonyát?
-Mi volt az oka annak, hogy végül népszerűvé vált? Milyen cselhez folyamodtak a franciák?
-Milyen krumplis ételeket ismersz?
-Milyen kereskedelmi háromszög (világpiac) alakult ki Amerika, Afrika és Európa közt? Rajzold le! Segít az atlasz 21/D térképe is, de a videóban pontosan nyomon követhető.

Figyeld meg, hogy miért hatékonyabba céhnél a manufaktúra! a következő órán ugyanis ez lesz a téma.
Gyakorold be az ismereteidet.
ITT
ITT
ÉS ITT
A vázlatod végére a füzetedbe leírhatod nekem, hogy teljesítedded a gyakorlást.

Természetesen emailben várom a füzetetek fotóját. vargatamasblogos@gmail.com

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.03.

Kedves Diákom!



Ma azt szeretném felmérni, mennyire sajátítottad el a százalékszámításról eddig tanultakat.

Emlékszel még mit jelent egy mennyiség 1%-a? A mennyiség 1 század részét.

Emlékszel milyen szereplői vannak a százalékszámításnak? Alap, százalékláb és százalékérték.

Nézzük meg ezt ismételten egy példán!
30 csirkének a 20%-a 6 csirke.

Alap: 30, mert hozzá viszonyítunk, ő a 100%.
Százalékláb: 20, mert az alapnak a 20%-át számoljuk.
Százalékérték: 6, mert az alapnak ő a 20%-a.

Ez után a villámismétlés után jöjjön a feladat!

Ha számítógépről játszol, katt a fenti, szellemes képre, ha okoseszközről, akkor indítsd el a Kahoot alkalmazást és írd be a játék kódját: 0271355

A játékot 2020.04.03. 15 óráig játszhatod.


2020. április 3. Ének (Toldi projekt II.)


Hahó hatodikosom!

Az előző alkalommal a középkori zene legjellemzőbb műfajáról, a gregorián énekről volt szó.

Itt egy gregorián ének kottaképét látod. Azok a kis négyzetecskék a hangjegyírás egyik legősibb változatai, a neumák.



🎵Hallgass bele EBBE  (2-3 percig) , és idézd fel a gregorián jellemzőit!

Valami nem stimmel.... Itt több szólamban énekelnek, holott a gregorián egyszólamú!

Bizony, fejlődtek, és a 7. század körül már próbálkoztak több szólamot is megszólaltatni egyszerre. Egészen a 12. századig csiszolgatták ezt a tudományt, így innen számítjuk a többszólamú éneklés meglétét.

Sőt, szolmizáltak is, és a kottaírás is kezdett lassan a maihoz hasonlítani. A szolmizálást Arezzoi Guido, itáliai bencés szerzetes találta ki. Olyan rendszert talált ki, amelyhez nem kellett túl sok eszköz: a kezük segítségével tanulták meg a hangokat, hangcsoportokat memorizálni.







Az egyházi zene mellett párhuzamosa jelen volt és fejlődött a népi, világi zene zene is. A legtöbb módosabb úr és hölgy játszott is valamilyen hangszeren.

Többféle hangszert használtak, ezek a ma is ismert hangszerek ősei. Felismered, melyik melyiké?


Itt van a rotta:




Ez a rebek:





Ezek pedig az organistrum és a pszaltérium:




12. század környékén, amikor a pápaság hatalma már nem volt olyan szilárd, a világi zene (tehát minden, ami nem a vallásról, vallásosságról szól) egyre inkább megjelenik. Innentől a fő műfaj a zenében a trubadúrköltészet.

Trubadúrok, trouverek, minnesängerek.... ők mind a lovagi költészet zenei ágának képviselői. Költők, zeneszerzők, akik balladákat, szerelmi dalokat énekelnek, az életszeretetet hirdették. Egy szólamban ugyan, de hangszerkísérettel, és a saját, nemzeti nyelvükön énekelnek.

🎵Hallgasd meg a EZT !

🎵Hallgasd meg a legismertebb trubadúr dallam, a Nyári ének mai "változatát" is!


Viszonthallásra!👂





Emelt angol - Éva néni

AZ EGYSZERŰ MÚLT IDŐ - SIMPLE PAST

Kedveskéim!
Belecsapunk a lecsóba.

Emlékeztek az igeidők táblázatára? Itt tartunk most.
A 12 igeidőből a harmadikkal kezdünk el ismerkedni. Ne ijedjetek meg, tudjátok, hogy nyolcadikig csak körülbelül hatig fogunk eljutni. Ez azonban a legfontosabb hat igeidő lesz!

Kérlek másold le gyorsan ezt a táblázatot a füzetedbe is, mint kincses füzeti bejegyzés, tehát elő a szövegkiemelőkkel és a színes, szagos tollakkal!
Amint látjátok, zöld pipával jelöltem azokat az igeidőket, amikről már tanultatok. Ebből a kettőből írtátok most a dolgozatot.
Zöld keretbe tettem az egyszerű múlt időt, amiről viszont most elkezdünk tanulni, és év végéig ennél is maradunk.
Now let's check your homework!
Open your books on page 32. Let's check exercise 1a.

1. on holiday = nyaraláson, szabadságon      -    g
2. at a wedding = esküvőn                               -    d
3. in the garden = a kertben                               -    b
4. at work = a munkahelyen                            -    f
5. on the beach = a tengerparton                   -    h
6. in bed = az ágyban                                        -    a
7. at a theme park = vidámparkban              -    e   (nyelvkidugós "th"- val ejtendő -> thím park)  
8. at home = otthon                                           -   c

A végig vastaggal szedett kifejezések kerüljenek be a szótárfüzetekbe.
A többi szerintem már ismerős, azért nem emeltem ki az egészet, de ezeknél is fontos a prepozíció, tehát a magyar toldaléknak megfelelő pici szó a főnév előtt (in, on vagy at).
Az is fontos, hogy hova tesszük ki a névelőt (a/the) és hova nem.

Egy szó mint száz, ezt a nyolc HELYSZÍNT jól meg kell tanulni.
Ha most a suliban lennénk, azt mondanám, hogy kedden szódoga.
De most csak annyit mondhatok, jövő héten ezt a nyolcat jegyre kérdezem írásban egy Google űrlapon. Tuti.

Sikerült-e meghallgatni a 32./2-ben az olvasmányt?
Ezzel egyelőre nincs más teendőtök, mint aláhúzni a szövegben az összes WAS és WERE szócskát.
Ez ugye a LENNI (to be) igének a két múlt idejű alakja. Hányat találtatok?

Olvasgassátok, emésztgessétek jövő hét keddig, amikor is online órán találkozunk.
Hajakat felcopfolni, mert tuti lesz hangos olvasás:)
Én is titeket! Na bye!😊

JA!  A hétvégén ne tanuljatok, hanem pihenjetek, jó? 

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 3.

Good morning!

A múlt órai szótárazási feladat nem mindenkinek lett tökéletes.. Van, aki 10 szóból csak 7-et írt le, vagy nem pontosan másolta le a kifejezéseket, vagy nem a munkafüzet hátuljából írta ki a jelentéseket és hasonlók.. Kérek mindenkit, hogy figyelmesebben másoljatok!

Let’s practice! Gyakoroljunk! A mai órára egy kis szókincs-gyakorlást terveztem.

Topic: Household jobs (házimunkák)


1) Memory game

Játszd végig ezt a memóriajátékot! Emlékszel a szavakra? (Kattints a képre!)


2) Matching game

Párosítsd a kifejezéseket a magyar megfelelőjükkel!

3) Workbook

Nyisd ki a munkafüzeted a 10. oldalon és csináld meg az 1. és 2. feladatot.

1. feladat: Párosítsd össze az A és B oszlop szavait!



2. feladat: Írd le, mi történik a képeken! Használd az 1. feladatban kapott kifejezéseket!



A munkafüzeti feladatokról készíts egy képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

Have a nice weekend! Bye!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A múlt órán elolvastátok a Mickey, Millie and Mut történetet. Remélem le tudtátok fordítani, mert nem volt nehéz.

1. feladat


A present simple (egyszerű jelen idő) segédigéinek  DO és DOES  használatával ismerkedünk meg.


A DO segédigét  (I, you, we, you, they ) szám személyben használjuk.

A DOES segédigét (he, she, it) szám, személyben használjuk.

PL.: Do you play tennis? Szoktál tenniszezni?
      Does he play tennis? Szokott ő tenniszezni?





2. feladat

Mf. 8.o/1. A vonalakra do vagy does segédige kerül? Döntsd el a tanultak alapján!





















3.feladat

TK. 13.o/3.a Pótold a hiányzó részeket a szövegből







4. feladat


Tk.13.o/3.b Pótold a do, does segédigéket és a zárójelben lévő igéket abban az alakban, ahogy vannak írd le!!!

 Pl: DOES Millie READ the questions?     Írj választ is a képregényből!    Yes, she does.




5. feladat

Játék ITT


Best wishes!






Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...