Keresés ebben a blogban

2020. április 30., csütörtök

Gyógytestnevelés

Szia!

Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik.

A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál!

Jó pihenést!

Ági néni

Matematika 2020.04.30. (31.gyakorló) - András bá

2020.04.30.                    31.gyakorló
Százalékszámítás 4.
Százalékérték
(gyakorlás)

1.) Hf.:Tk.:149.o.37.f. ellenőrzése


2.) Gyakorlás
         3.feladat, 
      4.feladat

3.) Video 1   A százalék fogalma (9:31)

4.) Video 2   Százalékszámítás II . - A százalékérték
                    kiszámítása (15:26)
 

 


Testnevelés

Kedves hatodikos!

A mai óra anyaga kapura lövések.

Küldök ismét egy labdás bemelegítő videót, amit a fő feladat előtt végezz el!
Labdás bemelegítés 2

Helyezz a falra vagy az ajtó négy sarkára papírlapot! A lapokat számozd be és ragaszd fel úgy, ahogyan a képen látod!


Először ülésből, majd állásból párnára lépve hajtsd végre a dobást! Ahogyan a videóben látod.
Kapura lövés videó
 A számokat növekvő sorrendben célozd! Célzás után pörgesd meg az aktív kereket! Ha eltaláltad, az 1-es számot, mehetsz tovább, ha nem akkor célzol és pörgetsz újra!
Ne feledd, ülés után állásból is meg kell csinálnod. Ugyan így növekvő sorrenben célozd a számokat!
Az aktív kereket itt találod⇨aktív kerék

Jó mozgást!

Történelem IV.30.

Kedves hatodikosok!
A múlt órán láttuk, hogy milyen az az alkotmános monarchia. Sajnos nem mindenki másolta le az ábrát az 57. oldalról.
Most pótolhatod. Néhány kiegészítés és javítás a múlt órai vázlatodhoz: ( kérlrek írd le a füzetedbe!)
-gavallérok: a királypártiak
-kerekfejűek: a parlament támogatói
-vasbordájúak: a parlament hadserege

A mai órán egy másik államformát vizsgálunk meg. Írd fel a címet: Korlátlan királyi hatalom
-másold a füzetedbe a tk. 61. oldal 1. ábráját ( lap tetején)!
-a korlátlan királyi hatalom idegen szóval: abszolutizmus ( minden hatalom az uralkodó kezében van, nem hívja össze a parlamentet, rendeletekkel kormányoz)
-Európa legtöbb országában ez volt államforma : -Franciaország,XIV. Lajos,"Napkirály" ,Versailles 
                                                                                érdekesség
                                                                               -Oroszország, Nagy Péter cár, Szentpétervár
                                                                                
Olvasd el a tk.60-62. oldalát, maqjd írd le, mi volt a legérdekesebb számodra!
A fotót a vargatamasblogos@gmail.com címre várom.

Informatika - 2020.04.30.

Kedves Diákom!



Az utóbbi hetekben azzal foglalkoztunk, hogy lehet előállítani egy prezentációt. Megtanultuk, hogy lehet létrehozni, egy bemutatót, hogy adhatunk hozzá diákat, hogy tudjuk feltölteni tartalommal, sőt még áttűnéseket és animációkat is tudunk használni.
Ha szeretnéd felidézni az elmúlt órák anyagát, kattints ide!

A mai feladatod az, hogy hozz létre egy prezentációt. A témát szabadon választhatod, lényeg, hogy olyan téma legyen, ami nem sértő senkire nézve és szívesen foglalkozol vele.

Amit szeretnék:

  • Legalább 4 diából álljon,
  • az első dia a cím legyen, és alcímnek írd bele, hogy te készítetted,
  • legyen benne felsorolás vagy szöveg,
  • legyen benne legalább 1 kép,
  • állíts be áttűnést minden diára,
  • állíts be animációt legalább 1 helyre!
Mivel nem mindenkinek van lehetősége megoldani ezt a feladatot, ezért nem jegyre megy a munka, de ha mégis sikerül megoldanod, a jutalmad nem marad el. 😉

Akkor is kattints rá a linkre, ha nem áll módodban bemutatót készíteni, hogy lássam, foglalkoztál a mai órával!



A következő órán számonkérésre számíthatsz.

Jó munkát kívánok!

Természetismeret 04.30.

Kedves Hatodikos!


Ma kivételesen 13:00-kor lesz óra a Teams-en!

Elérkezett a rétekről tanultak összefoglalása.

A feladatod, hogy elolvasd a tankönyvben a 94. oldalon lévő összefoglalást.
Remélem, hogy folyamatosan tanultál és csak átismételni kell a leckéket...ha mégsem, tudod mit kell tenned. 😊
Feladatok megoldásával hangolódhatsz ma a dolgozatra:

Mf.: 70.o. 1.f. b) ; 75.o.7.f.; 77.o.1.f. - a megnevezés és jellemzés oszlop; 81.o. 2.f.; 82.o. 3.f.

Nézegesd át a tanult növényekhez és állatokhoz tartozó képeket, ábrákat is, hogy könnyen felismerd azokat, ha szükséges.

Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

A témazáró ideje: 05.06. szerda

Eredményes felkészülést kívánok!


Marianne néni

2020. április 29., szerda

Matematika 2020.04.29. (118.óra) - András bá

2020.04.29.                       118.óra
Százalékszámítás 3.
Százalékérték
(gyakorlás)

1.) Hf.: Tk.:148.o.32.f.(ellenőrzése)
 
 


2.) Tk.:146.o.1.példa
 

3.) Értelmezés

 

4.) Kördiagramok

 

 5.) Gyakorlás
       3.feladat, 
       4.feladat

 Hf.:Tk.:149.o.37.f. Kérem elküldeni!





Testnevelés

Sziasztok!

A mai órán folytatjuk tovább a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.

Bemelegítés. Labdás képességfejlesztés videó

Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!

Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)

Matematika Betti nénivel 2020.04.29.

Kedves Hatodikosok ! Százalékszámítás - az alap kiszámítása

Ma is az Alap kiszámítását fogjuk gyakorolni . 

Mutatok két mintafeladatot .

I.Mintafeladat

Melyik számnak a 75%-a 4500?
e=4500 
p=75%
a=? (Használjuk a tegnap megismert képletet )
a=(e :p) x100 = (4500:75) x100 =60 x100 =6 000 


II.Mintafeladat

Melyik számnak a 120%-a 6000?
e=6000 
p=120 %
a=?                                                                           
a=(e :p) x100 = (6000 :120 ) x 100 = 50 x100 =5 000

A mintafeladatok alapján oldd meg a következő két feladatot a füzetedbe ! 

A megoldásokat fényképezd le és ma 16 óráig kérem elküldeni IDE !


1. Feladat 
Melyik számnak a 210%-a 6300?

2.Feladat 
Melyik számnak a 60 % -a a 5040 ?

Jó munkát ! 

Ha van kedved gyakorolhatod az alap kiszámítását   LEARNING APPSSAL !
 


2020. április 29. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves hatodikos!

Ma Teams-en találkozunk.

- Ellenőrizzük a tegnapi feladatokat
- Megbeszéljük a mutató névmást

Aki nem jön, küldje el Messenger-en a tegnapi feladatait!

Erika néni

Nyelvtan - Kata néni 04.29.

Kedves Mindenki!

Ma 11.00-kor találkozunk a Teamsben, ahogy szoktunk. Megbeszéljük a dolgozatot és a mai anyaggal is foglalkozunk majd.


A mai óra témája: A határozatlan névmás (írd fel címként a füzetedbe)


1. a) Kapcsoljátok össze szóban az alábbi szóelemeket! pl. VALAmikor Az alkotott szavakat írd le  a füzetedbe!

VALA              -mikor
                        -mi
                        -mely
                        -honnan
                        -mennyi
                        -hogy
                        -milyen
                        -hány
                        -ki

Az alkotott szavak mind határozatlan névmások.
Meg tudod állapítani milyen szófajokat helyettesítenek? Segít a TK. 82. oldalán található táblázat.



2.  Keresd ki a határozatlan névmásokat az alábbi szövegből és helyettesítsd őket!



Valaki nem dolgozik, lopja a napot. Amikor megtudja, hogy egy hét múlva lesz a valamilyen vásár, kedvet kap, hogy elmenjen. Anyja valamennyi libáját hajtja ki a vásárra. Döbrögi olcsóbban akarja megvenni a ludakat valakitől, mint amennyi az áruk. Mivel valaki nem adja, a földesúr elhajtatja a szárnyasokat, a fiút pedig megvereti. Valaki megfogadja: „Háromszor veri ezt kenden valaki vissza!” Matyi ezután nem megy haza anyjához, hanem dolgozik, nyelveket tanul és gyűjti a pénzét. Első alkalommal olasz ácsnak öltözve áll bosszút valakin. Másodszor felcsernek adja ki magát. A harmadik alkalommal már nem ölt álruhát. A három elpáholás után Döbrögi megjavul.


3. Válogasd ki az alábbi feladatból a határozatlan névmásokat! (A másik csoport egy kis spoiler a következő órára. ☺️ )




4. Válassz ki négyet az előző feladatból és írj egy-egy mondatot velük a füzetedbe!


Jó munkát!
Kata n.

Nyelvtan Angi néni IV.29.

Kedves hatodikosok,



1. Lássuk, mi lett volna a helyes megoldás a múlt órai feladatokban:

A) Elsőként egy táblázatot kaptál, ahol a szófajokat kellett meghatároznod. Íme az ellenőrzés, kékkel beírtam a helyes megoldásokat.

Szó
Szófaj
Szó
Szófaj
acél
főnév
aranyos
melléknév
sisak
főnév
vitéz
főnév
Bence
főnév (tulajdonnév)
maga
visszaható névmás
téged
személyes névmás
gyász
főnév
béke
főnév
nádas
főnév/melléknév
békés
melléknév
hatalmas
melléknév
felséges
melléknév
cimbora
főnév
ki?
kérdő névmás
cifra
melléknév
tíz-tizenkét
számnév
melléknév
forgószél
főnév
egymás
kölcsönös névmás





B) A második feladat az volt, hogy javítsd egy szövegben az előforduló helyesírási hibákat:

Toldi jelleme

Miklós tulalydonságai köszt  tulajdonságai közt van, amejik amelyik segíti és van, amelyik gátojja gátolja őt az előrejutásban.
Segíti kivételes erelye  ereje és bátorsága. Lendíti az akarás, hogy vitéz lehessen a király udvarában, és az édesaannyához  édesanyjához fűződő szeretete.
Gátojja gátolja Miklóst a lobbanékonysága, hirtelen harakja haragja. Ez sodorja veszéjbe veszélybe. Fékezi Miklóst az is, hogy könyen könnyen elkeseredik. Ez magányossá teszi, s arra ingerli a durva embereket, hogy bosszancsák bosszantsák.
Érzékenységének köszönhető, hogy nem nyukszik nyugszik bele az igasságtalanságba igazságtalanságba, mellyel György súlytja sújtja. A pesti népet is félti a megvadult bikától. Legjobban édesanyját félti. Érte képes legyözni legyőzni az indulatait is, mikor György sértegetni kezdi. Nemzetét menti meg a szégyentől a cseh bajnokkal szemben.
Ereje, harckéssége harckészsége a próbatételek sorozatában bontakozik ki előttünk. Ellenfeleit sorra legyőzi. Csellel sem tudnak erőt venni rajta. György fölött erkölcsi győzelmet arat.




C) Ma egy új névmással is megismerkedünk.

1. A füzetbe írjátok fel: A mutató névmás
 

2. Másold le a füzetedbe a tk. 80. oldalán található táblázatot! (ami a lap alján található)


A közelre és távolra mutató névmásokkal elkerülhetjük a szóismétlést, a szöveg mégis érthető marad.

3. ITT ellenőrizd, hogy érted-e! 

4. A táblázat alapján töltsd ki a munkafüzet 108/9. feladat táblázatát! 

Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 29.

Hello everyone!

Az online órán megbeszéltük, hogy mit fejeznek ki és hova kerülnek a gyakoriságot kifejező időhatározó szavak. Ma is ezt fogjuk gyakorolni.

Témánk: Gyakoriságot kifejező időhatározók

1. feladat: 

Írd fel a szótárfüzetedbe a gyakoriságot kifejező időhatározókat és a jelentésüket!

  never - soha
  not often - nem gyakran
  sometimes - néha
  often - gyakran
  usually/normally - általában, rendszerint
  always - mindig


2. feladat:

Nézd át a gyakoriságot kifejező időhatározókkal kapcsolatos tudnivalókat a munkafüzet 74. oldalán az 1.6 pont alatt!

3. feladat:

Munkafüzet 11. old. 5. feladat

Tedd sorrendbe a megadott szavakat a gyakoriság szerint! A legkisebbtől haladj a legnagyobb gyakoriságot kifejezőig.


4. feladat:

Munkafüzet 11. oldal 6. feladat
Írj még 5 mondatot Kristenről a táblázat alapján. Használd a tanult időhatározó szavakat!
Ne felejtsd, Kristenről van szó (azaz ő, egy lány - she) egyesszám 3. személyben járunk, tehát ne felejtsd az -s végződést az igéknél (a példában is láthatod, hogy nem forget (=elfelejt), hanem forgets van)

Egész mondatokat írj! (Pl.: 2. She often goes on the internet.)


A szótárfüzetedbe írt szavakról és a két munkafüzeti feladatról kérlek készíts képet és küldd el ITT vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre.

Best wishes!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.29.

Kedves Diákom!


Elérkeztünk az első számonkéréshez százalékszámításból.

Négy feladatot kell megoldanod, kettőben százalékértéket kell számolnod, a másik kettőben az alapot. Mindig azzal kezdd a megoldást, hogy vedd ki a szövegből, mi az alap. Az alap mindig az, amihez viszonyítunk, azaz aminek a valahány százalékát számoljuk. Mindig az alap a 100%.
Az alapnak valahány százaléka pedig a százalékérték.

Bár a megoldáshoz nem kötelező írnod, azt javaslom, úgy dolgozz, hogy a füzetedben megoldod a feladatokat, akkor könnyű lesz válaszolni a kérdésekre.

A dolgozatot ide, vagy a lenti képre kattintva tudod megnyitni.



Jó munkát kívánok!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A múlt órán megbeszéltük az egyszerű jelen idő kapcsán, hogy hová kerül a gyakoriságot kifejező időhatározó szavak.

1. feladat


Ismételd át a múlt órán megbeszélt szabályokat! Itt a segítség hozzá.





Adverbs of Frequency

A leggyakoribb határozószók, amelyek a gyakoriságot fejezik ki, a következők:
Határozó
Jelentés
always
mindig
usually
általában, rendszerint
often
gyakran
sometimes
néha
seldom
ritkán
rarely
ritkán
never
soha
A határozók helye a mondatban
Szerencsére az alapszabály egyáltalán nem bonyolult. Egyszerű jelen időben két eset van:
1. Ha a létigét használjuk a mondatban, akkor a határozószó a létige után áll.
  • He is always tired.
  • I am never late.
(Megjegyzés: Kérdésben a határozó az alany után áll: Is he always tired?)
2. Ha bármilyen más igét használunk, akkor a határozószót az ige elé tesszük.
  • I rarely eat fish.
  • He seldom goes to bed before midnight.
  • Do you often go to the theatre?
3. Ha a modat tagadó alakban van, akkor is a főige elé kerül.
  • I don’t often go to the cinema.
  • He doesn’t often eat meat.


2. feladat


Oldd meg a tanultak alapján a MF.11.o/6.





3.feladat

Írj saját magadról mondatokat használva a tanult időhatározó szavakat. MF. 11.o/7.




4.feladat


Fordítás Tk. 14.o A robotos szöveg. Írd le magyarra fordítva a füzetedbe!

5. feladat

Töltd fel a fordítást és a két munkafüzeti feladatot IDE ! Jegyre megy!!!!!!!!!!


Az oldalakat csak egyesével külön-külön tudod küldeni. Egy dokumentumba nem tud két oldalt tenni.




Best wishes.

Anikó néni























Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...