Keresés ebben a blogban

2020. április 17., péntek

Márti néni fejlesztés IV.17.


Sziasztok. Márti néni feladatlapjait továbbítom.
Brendon, Titusz, Ferdi

SZÓKINCSFEJLESZTÉS
8. feladatlap
1. Fogalomválogatás
1. A _____ a víz területének az a sekélyebb része, ahol a talajban gyökerező nagyméretű vízinövények élnek. Az ott élő növények sokfélék lehetnek, leggyakoribb a gyékény és a nád.
2. A _____ állóvizek felszínét ellepő apró levelű vízinövény, mely szinte zöld szőnyegként borítja be a vízfelszínt.
3. A _____ a nádas mélyebb részeinek növénye. Szára 1-2 méter magas, erős, hajlékony, virágzata a "buzogány". Rostos levele, szára fonható, ebből készülhet kosár, falvédő, szőnyeg.
4. Az _____ lila szárú, hosszú, lándzsa alakú, fényes levelű virág. Nedves réteken, árokparton ősszel virágzik. Igen mérgező virágát, magját a gyógyszeripar felhasználja orvosság készítésre.
5. Az _____ a folyó partjának az a területe, amely árvíz idején rendszeresen víz alá kerül.
6. A _____ vízen úszó, vízben lebegő, szabad szemmel is jól látható zöld növények közös neve. Táplálék forrásul, búvó - és ikrázóhelyként is szolgálnak az ott élő állatok számára.
7. A _____ vízparti fa. Hosszú, sárga, hajlékony vesszői a földig, víztükörig csüngnek. Kora tavasszal először a halványsárga barkák, majd a keskeny világoszöld levelek jelennek meg. Levelei később ezüstösen csillognak. Télen sárgavesszős koronája teszi jellegzetessé.

Írd a mondatok számát a megfelelő szó vagy kifejezés alá!
A. hínárnövény

B. szomorúfűz

C.
gyékény

D. békalencse

E.
ártér

F.
őszi kikerics

G.
nádas









2. Szóalkotás (Szóban szó)
A két önálló szó közé írj egy harmadikat, úgy, hogy az első szó utótagjaként, illetve a második szó előtagjaként összeolvasva összetett szót kapj! (Oszloponként haladj!) ¯
Pl.: csend őr szem (csendőr, őrszem)
minta
a
b
c
d
e
f
csend
író
király
virág
orr
lúd
őr






szem
fiók
ugrás
huzat
csillapító
fej
vas

Jó munkát!
Márti néni
Felhasznált irodalom
https://fejlesztok.hu/ ® SZÓKINCSFEJLESZTÉS

Matematika 2020.04.17. (111.óra) - András bá

2020.04.17.                       111.óra
Fordított arányosság

1.) Hf.ellenőrzés 
Tk.: 145.o.27.f. 

2.) Definíció: 

3.) Játékos gyakorlás:
    Játék 5 

Lecke:   Video  Video 

Matematika Betti nénivel 2020.04.17.

Kedves Hatodikosok !
Remélem kipihentétek magatokat a tavaszi szünetben .

Jövő héten hétfőn valószínűleg áramszünet lesz ,ezért  hétfőn és kedden ugyanazt a feladatot fogjátok látni a blogban .Ha téged nem érint az áramszünet, akkor már hétfőn is foglalkozhatsz a feladatokkal ,de ha igen ,akkor sem kell megijedned ! Kedden 9 órakor szeretettel várlak bennetek az online matematika órán !
Ma a nevezetes százalékokkal foglalkozunk.Azért nevezetesek,mert ezek kiszámolásakor  nincs szükségünk az 1% meghatározására, a 100%-ból egy lépésben ki tudjuk számolni őket.
Az alap; a 100 % ebből indulunk ki.

  Nevezetes százalékok:  
-10%    ,    az alap 1/10-ed része
-20%    ,    az alap 1/5-öd része
-25%    ,    az alap  1/4-ed része
-50%    ,    az alap  1/2-ed része
-75%    ,    az alap  3/4-ed része
-100%  ,    az alap önmaga
-125%  ,    az alap 5/4-ed része
-150%  ,    az alap 3/2-ed része
 -200%  ,    az alap kétszerese 
I.Mintafeladat 

Számítsuk ki a 80-nak a 10%,20%,25%,50%,75%,100%,125%,150%,200%-át !
  80-nak a 10%-a  ; 80 -nak  1/10-ed része :  80:10=8
  80-nak a 20%-a  ; 80-nak   1/5-öd része   :  80:5=16
  80-nak a 25%-a  ; 80-nak   1/4-ed része   :  80:4=20
  80-nak a 50%-a  ; 80-nak   1/2-ed része   :  80:2=40
  80-nak a 75%-a  ; 80-nak   3/4-ed része    : 80:4x3=60
  80-nak a 100%-a  ;80-nak önmaga             :80x1=80
  80-nak a 125%-a  ; 80-nak   5/4-ed része   :  80:4x5=100
  80-nak a 150%-a  ; 80-nak   3/2-ed része   :  80:2x3=120
  80-nak a 200%-a  ; 80-nak  a kétszerese    :80x2=160
 II:Önálló gyakorlás a füzetedben !

Feladat:Számítsd ki a 60-nak a 10%,20%,25%,50%,75%,100%,125%,150%,200%-át
   az előző mintafeladat alapján ! 

  60-nak a 10%-a  ; 60 -nak  1/10-ed része :  60:10=6
  60-nak a 20%-a  ;  ...........................................................
  60-nak a 25%-a  ;.............................................................
  60-nak a 50%-a  ;.............................................................
  60-nak a 75%-a  ; ............................................................
  60-nak a 100%-a  ;...........................................................
  60-nak a 125%-a  ;...........................................................
  60-nak a 150%-a  ;...........................................................
  60-nak a 200%-a  ;........................................................... 
 A feladat megoldását fényképezd le, és ma este 20:00 óráig küldd el IDE
A NEVED ÍRD RÁ !!!

III: Gyakorolj a következő két játékkal  Párkereső
                                                                     Százalékérték kiszámítása 
                              
KELLEMES HÉTVÉGÉT!
 

Történelem IV.17.


Kedves hatodik cések!
Amerika a felfedezése előtt is lakott terület volt. 
Írd fel a füzetedbe a címet, majd a az itt található néhány gondolatot!
                                          Amrika őslakói: az indiánok
-Az őslakókat indiánoknak nevezte Kolumbusz, mert azt hitte, hogy Indiát találta meg.
 Valójában inkák és aztékok éltek ott.
 -A tankönyved 41. oldalán nézd meg a térképen, pontosan hol helyezkadtek el az azték és inka területek! Majd írd le a füzetedbe!
-Gyarmat: az idegenek által meghódított, leigázott terület neve. Pl. Amerika spanyol, portugál és angol gyarmat lett.
-A gyarmatokon élő indiánokat rabszolgává tették, dolgoztatták őket és elvették a területüket.

Néhány érdekesség az őslakók életéről: katt a linkekre!
       ↓
       ↓
ŐslakókŐslakók 2


Matematika Balázs bácsival - 2020.04.17.

Kedves Diákom!



Remélem, jól telt a tavaszi szünet!

Mivel hétfőn sok helyen áramszünet lesz, ezért jövő héten hétfőn és kedden ugyanazt az anyagot fogod a blogon találni matematikából. Ha nem érint az áramszünet, már hétfőn foglalkozhatsz vele, de ha csak kedden férsz hozzá, akkor sem maradsz le semmiről. 😉
Kedden reggel 9-kor szívesen látlak az online órán!

Ma felelevenítjük a százalékérték számolását egy mintafeladattal. A feladat két részből áll, az első részben nevezetes százalékot kell kiszámolni, a másodikban nem. Remélem, ha megnézed a feladatokat, rögtön be fog ugrani, miről is van szó, hogy is működik ez.


A mai napra nem szöveges feladatot kapsz, hanem az alábbi online munkát, ahol százalékértékeket kell számolni. Sok sikert hozzá, jó munkát!

Angol-Anikó néni

Dear Students!



Remélem mindenki kipihente magát a tavaszi szünetben és most újult erővel folytathatjuk a tanulást.


1. feladat


Javítsd a múlt órán feladott feladatokat!
TK 13.o./3b.





Mf.8.o./2

 


2. feladat



Mf. 8.o./2.

Tedd sorrendbe a szavakat! (Segítség: Sorrend a mondatokban: kérdőszó+ segédige+alany+ige)





3. feladat


Írd le a füzetedbe a mondatot a helyes válasszal!


    1.        Complete the questions. Choose A or B.

                    1.        What time _____ your bus leave in the morning?
                                    A.        ☐ do
                                    B.        ☐ does
                    2.        _____ Emily go swimming after school?
                                    A.        ☐ Do
                                    B.        ☐ Does
                    3.        _____ do you live?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    4.        _____ do you get to school?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What
                    5.        _____ does school finish?
                                    A.        ☐ Where
                                    B.        ☐ When
                    6.        _____ do you spell your name?
                                    A.        ☐ How
                                    B.        ☐ What

4. feladat


Mf.8.o/4.
Használd a mondatokba a do/does segédigéket és a mondat végén lévő igéket!

 

Jó munkát!


Best Wishes



Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...