Keresés ebben a blogban

2021. május 4., kedd

Nyelvtan V. 04.

 Kedves hetedikesek!

Már minden határozót ismerünk ....majdnem. Egy kimaradt: ez pedig a tekintethatározó. 

Nézd!

👇👇

A TEKINTETHATÁROZÓ

Figyeld meg: termetre megfelelő, szellemileg ép, az egészségre ártalmas, szépnek szép. A kiemelt határozók azt jelölik, hogy az alaptagjuk jelentése milyen szempontból érvényes: a termetét tekintve megfelelő, a szellemét tekintve ép, az egészségre nézve ártalmas, a szépséget tekintve szép. Kérdezéskor sokféle kérdő névmást használhatsz, de érdemes az ilyen kérdéseket is alkalmazni: Mire nézve? Milyen szempontból?
Jele: Htek


1. Másold le a következő 10 mondatot a füzetedbe:

  1. Kiskoromban mindig izgultam a húsvét miatt.
  2. Húsvét hétfőn délelőtt csinosan érkeztek meg a locsolók a kölnikkel.
  3. Én nagyon lelkesen, reggel óta ünneplőbe öltözve vártam őket a kapuban.
  4. Pista bácsi leleményesen kétszer is szódásüveggel készült a locsolkodásra.
  5. A hideg reggeli szélben szinte jéggé fagytam a szódaáradattól.
  6. Pista bácsi vidáman szemlélte bosszankodásomat az akció miatt.
  7. Anyukám is nagyon, könnyeit törölgetve nevetett a vizes ruhámat és bosszankodásomat látva.
  8. Ő sem volt egy szemernyit sem jobb Pista bácsinál.
  9. A szódás incidensek miatt nem bíztam Pista bácsiban a harmadik évtől kezdve.
  10. Kutyából nem lesz szalonna.
Elemezzük a tanult módon a mondatokat a Teamsben 12:55-ös kezdéssel. Ne késs!

Angi néni

Nincsenek megjegyzések:

Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...