Keresés ebben a blogban

2020. március 30., hétfő

Matematika 2020.03.30. (105.óra) - András bá

2020.03.30.                      105.óra
 Dolgozat - Törtek
 Minden papír tetejére írd fel a nevedet!!!
Tollal és olvashatóan írjál!
Számozd a feladatokat!
A fénykép éles legyen és a feltöltéskor a talpán álljon!!!





 Minden papír tetejére írd fel a nevedet!!!
Tollal és olvashatóan írjál! 
A fénykép éles legyen és 
a feltöltéskor a "talpán" álljon!!!

Ide töltsd fel! 

Gyógytestnevelés

Szia!

Végezd el a tartásjavító tornát!

A videó ITT tekinthető meg


Ági néni

Testnevelés- gyógytestnevelés 2020.03.30

Kedves gyerekek!



"Repül a nehéz kő: ki tudja, hol áll meg?"

A héten folytatjuk tovább a Toldi projektet. A mai nap ismét vissza térünk Toldi Harmadik énekéhez. Ti is kipróbálhatjátok, milyen messzire tudtok eldobni különböző tárgyakat. (Az a tárgy lehetőleg ne törékeny legyen.)

Mielőtt nekilátnátok a feladathoz, melegítsetek be a küldött videó alapján!
Hogyha lehetőségetek van rá, menjetek ki a kertbe! Szedjetek össze labdákat, plüssöt, papírgalacsint, párnát, zsebkendőt, zoknit.... Dobjátok el mindet külön-külön, amilyen messzire csak tudjátok. Arra figyeljetek, hogy mindig ugyan arról a helyről dobjátok el a tárgyakat. Figyeljétek meg, milyen messzire repültek, melyik tárgy repült a legmesszebbre! 
 
                                                                             Ági néni és Feca bácsi

TTGY Betti nénivel 2020.03.30.

 KEDVES DIÁKOK!

Az egészséges táplálkozás nagyon fontos a szervezetünk megfelelő működéséhez ,valamint ahhoz is ,hogy ellenállóbbak legyünk a különböző megbetegedések ellen .


Mellékelek több kis rövid videót az egészséges táplálkozással kapcsolatban .Nézd meg ezeket !!!

Majd az lesz a feladatod ,hogy írj egy 8 -12  mondatból álló kis fogalmazást az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁSRÓL . Használhatod az általam küldött videókat .De utánanézhetsz te is az interneten. Határidő 04.03.(péntek) 20:00 óra . Osztályozni fogom ,figyelj a külalakra is !
A fogalmazásokat a gyuris.beata@vargatamas.hu  e-mail címre kérem !(Írd rá a neved !!!)

1.Fehérjeforrások

2.Zöldségek,gyümölcsök
 
3.Gabonafélék

 4.Zsírok

 Segítő kérdések

1.Miért fontosak a fehérjék a szervezetünk számára ?
2.Mely termékek tartalmaznak sok fehérjét  ?
3.Hogyan tudod a megfelelő mennyiségű vitamint bevinni a szervezetedbe ?
4.A szénhidrát miért fontos a számunkra ? Mely élelmiszerekben található ?
5.Telített és telítetlen zsírok milyen  hatással vannak az egészségünkre ?

JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK !

               😊


Matematika Betti nénivel 2020.03.30.

Kedves Hatodikosok !                                        

Üdvözöllek benneteket az új hét kezdetén !
HÉTFŐ - KÉPEK
 Ma összefoglaljuk az arányosságról tanultakat ! Írd fel a füzetedbe a mai dátumot és címnek              Összefoglalás
Oldjuk meg a következő feladatokat közösen ! (Írd le te is a füzetedbe !)


1. A 6.osztályba 25 tanuló jár. Az osztályfőnök osztálykirándulást szervez, és ehhez buszt szeretne bérelni. Amennyiben minden tanuló részt vesz a kiránduláson, akkor fejenként 6000 Ft-ba kerül a busz.
Mennyi lesz az egy tanulóra eső buszköltség, ha végül 5 tanuló lemondja a kirándulást ?
Fordított arányosságról van szó, ha kevesebben mennek akkor egy főnek többet kell fizetnie . 
                       25   fő                                     6000   
                       20   fő                                         ?
             
                       Teljes buszköltség :     25x6000    Ft =150 000  Ft 

                     20    fő                150 000 :20  =7 500   Ft -ba kerül a kirándulás
                         
Válasz : 20 fő esetén 7 500 Ft -ba kerül a kirándulás fejenként .


2. Ha egy 14 literes kannával hordjuk a vizet ,akkor 10 -szer kell fordulnunk .Hányszor kell fordulni ,ha 5 literes kannával hordjuk a vizet ?

Fordított arányosságról van szó ,ha kisebb  kannát viszünk ,akkor többször kell fordulni .
                 
                            14 l -es kanna                        10 forduló

                            5 l-es  kanna                            ?
                           1  l-es kanna                   14x10 =140 forduló
                        
                            5   l-es kanna                     140:5=28   forduló

 Válasz :5 l-es kanna esetén 28-szor kell fordulnunk .


3.Ha 6 vízcsap 8 óra alatt töltené fel a medencét. Mennyi idő alatt töltené fel a medencét 4 vízcsap?
   Szintén   fordított arányosság, kevesebb csap több idő alatt tölti fel a medencét .
                   
                            6 vízcsap                              8 óra
                            4 vízcsap                              ?
                             1 vízcsap                             6x8 =48 óra alatt
                             4 vízcsap                             48:4 =12 óra alatt

 Válasz : 4 vízcsap 12 óra alatt töltené fel a a medencét !

               
:Házi feladat:

 Szegedről autóval 100 km/h átlagsebességgel 2 óra alatt érhetünk fel a Budapestre ,mennyi  idő alatt ér fel az a motoros ,aki 40 km /h sebességgel közlekedik ? 

                               A megoldást nem kell elküldened,holnap ellenőrizzük.
Kedd reggel 9 órakor várlak szeretettel aMicrosoft Teams felületen online matematika órán .
                                                      Jó munkát kívánok !😊




Osztályfőnöki III.30.

Kedves 6. cések!

A Teamsben megbeszéltük, hogy hétfőn találkozunk újra élőben. A múltkori beszélgetésnél eléggé hallgatagok voltatok. Most mindenkit várok. gyűjtd össze a gondolataidat.
Holnap 11 óra!
Kérlek, töltsd ki ezt a kérdőívet! Csak 5 szó.....
Vélemények



Irodalom III.30.

Kedves mindenki!
Hallottatok már bikaviadalról?
Spanyol területeken nagyon népszerű a mai napig is, bár sok helyen már betiltották.
Az...az, igen, amikor egy piros leplet rángat a matador a bika előtt, hogy felbőszítse. Pedig a bika színvak. Nem érzékeli a pirosat, fekete-fehéren lát.
Hogyan kapcsolódik mindez a mai anyagunkhoz?
Hallgasd meg a Toldi 9. énekét!
ITT
A tankönyvben 119-124. oldáln kövesd!
Nyilván rájöttél már, miért emlegettem a bikát.....

Írd fel a füzetbe a címet!   9. ének, Bikakaland
- rajzold körül a tenyered az ujjaiddal együtt ( ötujjas vázlat, csináltunk már ilyet)
-írd bele az ujjakba azt az öt mozzanatot, eseményt, ami neked a legjobban tetszett!
-Készíts egy újsághírt egy korabeli napilap számára a bika elszabadulásáról és megfékezéséről! Kérdezősködhedsz a szemtanúktól is, mint egy riporter. Ha van kedved, illusztrációt (rajzot ) is készíthetsz.

Képtalálat a következőre: „toldi  farkaskaland”

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.30.

Kedves Diákom!

Végre új hét kezdődött, egy szuper hétfővel!


A mai napon elérkeztünk az első online számonkéréshez.
-Hurrá, végre!
-Számonkérés?
-Jaj!
-Vajon mi lehet benne?

Csak semmi aggodalom, egy szuper Google űrlapot kell csak kitöltened!
A témája természetesen az arányossági feladatok.
Nem kell kapkodnod, a feladatokat egyesével kapod, oldd meg őket a füzetedben (nem fogok odanézni, ha véletlenül arra vetemednél, hogy számológépet használsz), majd a megadott lehetőségek közül válaszd ki a megoldást!

Kedden 9 órakor online órát tartunk, várok mindenkit szeretettel a Microsoft Teams-ben, a 6. matematika II. csoportban! Ne hagyd ki!

Jó munkát kívánok!



Katolikus hittan 6. c. 2020. 03. 30.



                                                  Dicsértessék a Jézus Krisztus!



Kedves Gyerekek! A múlt órákon beszéltünk arról, hogy Jézusnak, s az őt követő keresztényeknek milyen sokat kellett szenvedniük. Próbáltuk átélni a keresztút fájdalmát. Ezek a hetek nekünk is egyfajta szenvedést okoznak. A lelkünk nyugtalan, nem tudjuk, hogy mi lesz velünk, mi lesz a világgal. Mégis azt mondom, hogy ne féljetek, hiszen Jézus azt mondta, hogy a benne bízóknak minden a javukra válik. Tartsatok ki a jóban, s imádkozzatok, hogy majd ha vége lesz a járványnak, akkor megújult erővel, lélekben megerősödve a megpróbáltatásoktól, nagy örömmel tudjunk hálát adni a Jóistennek!

Ima: Üdvöz légy...

Tananyag: Húsvét misztériuma

Közeleg húsvét ünnepe, ezért a következő órákon áttérünk a húsvéti események történeteire. Megpróbáljuk átélni, felfogni, megköszönni Jézusnak, hogy életét adta értünk, hogy visszaszerezze nekünk a bűn miatt elveszített örök boldogságunkat. Megköszönni azt, hogy vállalta a szenvedést, s köztünk maradt második eljöveteléig az Oltáriszentségben. Próbálunk az Ő nagy életáldozatához kapcsolódni a mi áldozatvállalásainkkal. Az alábbi linken végig kísérhetitek a nagyhét eseményeit:
https://metropolita.hu/2018/03/nagyhet-melyik-nap-mi-tortent-jezussal/

Feladat: Olvasd el a Szentírásból a Lk 19, 28-40 részt, majd kezd el olvasni folyamatosan a Lk 22-es, s 23-as fejezeteket! Ha nincs otthon Szentírásod, akkor használd a digitális Bibliát! Írd be a keresőbe: digitális Biblia, s a fenti részek jelöléseit! A betűk azt jelölik, hogy melyik könyvben található az adott szövegrész.  (Ebben az esetben Lukács evangéliumában.) Az elő szám a fejezetet, az utána következő számok pedig a verseket jelölik. Bemásolom ide is, ha nem találnád.

https://szentiras.hu/SZIT/Lk19,28-40

https://szentiras.hu/UF/Lk22

https://szentiras.hu/UF/Lk23

Küldök egy rajzfilmet, amiben megnézheted az egész történetet:

https://www.youtube.com/watch?v=fy-8zXtgnQo

6.C Rajz 2020.03.30. Színtan


Beadási határidő: nincs
Aki nem töltötte fel az eddigieket siessen vele! (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el. Csak indokolt esetben.
Aki eddig NEM töltött fel rajzra:
(6C-Brendon, Titusz, Miklós, János, Péter, Ferdinánd)
M. Viki- légy szíves töltsd fel újra JPG-formátumban vagy küld el e-mailben!

Kezdünk!
A mai órán egy videót hoztam nektek a színtan lezárása képpen. Elképesztő régi a videó, úgyhogy lesz egy fura hangulata. Nézzétek meg, hátha van benne valami, amit még nem tudtok.


Videó.


Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

Ettől a héttől kezdődően lehetőség lesz arra, hogy „élőben” is konzultáljunk. Minden kedden 9 órától a Microsotf Teams felületén tudsz kérdéseket feltenni, ha nem értesz valamit. Tehát akinek bármilyen problémája van, kedden bejelentkezhet a Teamsre és felvesszük a kapcsolatot.

Az elmúlt két héten az egyenes és a fordított arányosságról tanultunk - DIGITÁLISAN!
Szépen dolgoztatok, a beadandóknál sok hibátlan megoldás született.

A mai órán összefoglaljuk a legfontosabbakat, amit az egyenes és fordított arányosságról tanultunk és holnap dolgozatot írunk. A feladatok ebből a két feladattípusból állnak, a dolgozat értékelésre kerül majd, és ez lesz a március havi digitális jegyed. /ami majd bekerül az e-naplóba is/

Egyenes arányosság

Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő, akkor a másik mennyiség is kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő.
vagy
Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik mennyiség felére /harmadára, stb/ csökken, akkor a másik mennyiség is a felére /harmadára, stb./ csökken.

Egyenesen arányosság esetén az összetartozó értékek hányadosa állandó.

Példa
 Ha 2 gömb fagylalt ára 400 Ft, akkor 4 gömb fagylalt ára 800 Ft
/kétszer annyi fagyi, kétszer annyiba kerül/

Ha 2 gömb fagyi ára 400 Ft, akkor 1 gömb fagyi ára 200 Ft
/fele annyi fagyi, feleannyiba kerül/

Számítás:
                        2 gömb                       400 Ft
akkor
                        1 gömb                       400 : 2 = 200 Ft
                        4 gömb                       4 × 200 = 800 Ft
         

Fordított arányosság

Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő, akkor a másik mennyiség a felére /harmadára, stb./ csökken.
vagy
Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség a felére /harmadára, stb./ csökken, akkor a másik mennyiség a kétszeresére /háromszorosára, stb./ nő.

Fordított arányosság estén az összetartozó értékek szorzata állandó.

Példa
Ha 2 ember 4 nap alatt festi ki a lakást, akkor 4 ember 2 nap végzi el a festést
/ha kétszer annyi ember dolgozik, akkor fele annyi idő is elég a munka elvégzéséhez/


Ha 2 ember 4 nap alatt festi ki a lakást, akkor 1 embernek 8 nap kell a munka elvégzéséhez.

Számítás:
                        2 ember                      4 nap
akkor
                        1 ember                      2× 4 = 8 nap
                        4 ember                      8 : 4 = 2 nap

A legfontosabb, hogy először gondosan és értelmezve olvasd el a feladatot, és döntsd el, hogy egyenes, vagy fordított arányosságról van-e szó!
Ha ezt jól megállapítod, akkor már csak alkalmaznod kell az előző órákon megismert számítási módokat. /a mintapéldákat használhatod a megoldás során/

Önálló feladat
A következő 10 kérdést tartalmazó feleletválasztós elektronikus kérdőíven gyakorolhatod annak eldöntését, hogy milyen arányosságról van szó.

A megoldást töltsd fel  ide    !    /ha nem tudod, akkor e-mail/



2020. március 27., péntek

Matematika 2020.03.27. (104.óra) - András bá

2020.03.27.                        104.óra
 Összefoglalás

1.) Tört értelmezése
       - egész felosztva nevező db egyenlő részre és abból 
        számlálónyi db-ot veszünk
      - osztás ( 2 / 5 = 2 : 5 ) művelet
      - arány ( 2 / 5 = 2 : 5  2 aránylik az 5-höz )

2.) Törtek ábrázolása számegyenesen Klikkelj!
      


3.) Bővítés,egyszerűsítés Klikkelj!
         

4.) Összehasonlítás Klikkelj!,
      Melyik a nagyobb?
            - azonos nevezőjűek esetében
            - azonos számlálójúak esetében
            - és ha semmi nem azonos

5.) Műveletek (5.o)
                              Klikkelj!1 , Klikkelj2,


6.) Műveletek Klikkelj!
          
       a) tört szorzása törttel Klikkelj!

          b) tört osztása törttel (reciprokával szorzás)Klikkelj!



   (Jövő órán dolgozat a "Törtekből" !)

Matematika Betti nénivel 2020.03.27.

Kedves Hatodikosok ! 

Képtalálatok a következőre: képek hétvége
Jó hír ,hogy mindjárt itt a hétvége !!!
  
De ma még ismételjünk egy kicsit !

Szeretnék először is mindenkit megdicsérni a szorgalmáért ,becsületesen dolgoztatok és visszaküldtétek a kért feladatokat !  

I. Ellenőrizzük a házi feladatot ! Ha nem jó a megoldásod javítsd ! Ha hibátlanul megoldottad ,akkor írd be  a megjegyzés rovatba névvel együtt !

1. Feladat  Egy motorcsónak 2 óra alatt a folyón lefelé haladva 28,4 km -t tesz meg . Hány km-t tesz meg 5 óra alatt ? (egyenes arányosság )

 2 óra alatt     28,4  km 
 1  óra alatt    14,2  km
 5 óra alatt     71    km

2.Feladat  Egy kertet 4 ember 4 nap alatt ás fel . Hány nap alatt ássa fel ugyanezt a kertet 3 ember ?
(fordított arányosság)

   4 ember           4 nap  
   1 ember           4x4=16 nap
   3 ember           3x4=12 nap
 

II .A mai órán foglaljuk össze amit az arányosságokról tanultunk !

Ezt most nem kell leírnod a füzetedbe !

Két mennyiséget egymással egyenesen arányosnak nevezünk ,ha valahányszorosára 
 változik az egyik mennyiség ,ugyanannyiszorosára  változik a másik mennyiség is .

pl :1 csavar        4 Ft

     2 csavar        8 Ft

Ha két mennyiség között egyenes arányosság van ,akkor az összetartozó értékpárjaik aránya állandó .

 pl:4:1=4
     
    8:2=4

 Két mennyiséget egymással fordítottan arányosnak nevezünk ,ha az egyik mennyiség valahányszorosára, a másik mennyiség ugyanannyiad részére csökken .
 pl: 1 ember   10 nap alatt ássa fel a kertet
      
      2 ember     5 nap alatt 

Ha két mennyiség között fordított arányosság van ,akkor az összetartozó értékpárjaik szorzata állandó .
pl :  1x10=10   

       2x5 =10 

III. Gyakorolj Játékosan  Learning apps-sal


HÉTVÉGÉRE NINCS HÁZI FELADAT ! A JÖVŐ HÉTEN DOLGOZAT VÁRHATÓ AZ ARÁNYOSSÁGOKBÓL . JÓ PIHENÉST KÍVÁNOK ! 

Irodalom III.27.

Kedves céseim!
Úgy gondolom, van elég munkátok a füzetben, mert még alig kaptam vissza néhányat.
Most csak a mf.-ben kell dolgoznod.
Oldd meg a 49/2.,
                   51/1. a), b), c), d)   feladatokat !
A szokásos módon küldjétek el a fotókat az email címemre! vargatamasblogos@gmail.com

Lassan a versek felmondását is be kell iktatnunk, mert még a sulibezárás előtt lejárt a határidő!
A harmadik ének 7.8. verszaka ( tk.83-84. o.) és a
    negyedik ének 4. 5. versszaka  (tk. 86. o.) van hátra.

Az osztálycsoportban jelezzétek a messengeren, ki , mikor mondja el messenger hívásban!


Matematika Balázs bácsival - 2020.03.27.

Kedves Diákom!
Képtalálatok a következőre: weekend

Eljött a péntek. Gondolom, eléggé elfáradtál a héten, úgyhogy ma csak egy kis ismétlés és egy apró feladat vár rád.

Az elmúlt két héten az egyenes és a fordított arányosságról tanultunk. Hogy is volt ez?

Két mennyiség egyenesen arányos, ha az egyik valahányszorosára nő, akkor a másik is ugyanannyi szorosára nő.
Az egyenesen arányos mennyiségek HÁNYADOSA állandó.




Két mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik valahányszorosára nő, akkor a másik ugyanannyiad részére csökken.
A fordítottan arányos mennyiségek SZORZATA állandó.



Azért, hogy egy kicsit ma is csiszold az elmédet, oldd meg az alábbi online feladatot!



Feladat

Számítsd ki az egyenes és a fordított arányosság segítségével, keresd meg az összetartozó párokat!


történelem III. 27.

Kedves hatodik cések!
Elérkezett a témazáró ideje. A linkre kattintva találsz egy tesztet. Ne jelölj rajta semmit. Írd fel a füzetedbe, hogy  TÉMAZÁRÓ
Csak annyi a dolgod, hogy leírd a kérdés számát, és mellé a választ!  (Pl. 2. kérdés : kiskutya,
3. : NagyLajos stb.....)
Témazáró
Fogalmazás is tartozik ám a témazáróhoz, de egy kicsit rendhagyó módon.
 Képzeld magad valamelyik uralkodó helyébe, és írd le, hogyan élsz, mivel foglalkozol, milyen nehézségeid vannak, kikkel kell megküzdened, milyen törvényeket hoztál. Választható személyek, akiknek a nevében írhatsz: Károly Róbert, Nagy Lajos, Hunyadi János, Hunyadi Mátyás, II. Ulászló, II.Lajos .Természetesen, ha más történelmi szereplőt választottál, nem baj ( Kinizsi, Dugovics Titusz, Szulejmán, Beatrix...stb.) Nyugodtan használhatod a tankönyvedet, de ne legyen a fogalmazás tankönyvízű. Arra vagyok kíváncsi, hogy te hogyan vélekedsz.

Ha kész van, fotózd le, és küldd el a megszokott módon!   vargatamasblogos@gmail.com 
Határidő: jövő hét csütörtök, április 2.
Jó munkát!

2020. március 27. Ének (Toldi projekt I.)

Hahó hatodikosom!

Irodalom órákon megismerhetted Toldi Miklós történetét, némi ízelítőt is kaphattál a korból, amelyben élt.

Melyik korról is beszélünk? Ki ekkor az uralkodó Magyar Királyságban?

Így van, ez a középkor. És íme Nagy Lajos, a lovagkirály, udvarával:


Történelemből már tudod, hogy a középkor a római Birodalom bukásától Amerika felfedezéséig tart. 

A művészettörténetben, így a zenében is középkornak nevezzük ezt az időszakot. Ez időtájt virágzik a román és a gótikus stílus

Nézd, ez itt a Jáki templom! Román stílusban épült, bélletes kapuja (folyamatosan szűkülő, ugyanolyan díszítésű kapuzat) már ismerős lehet számodra.



Ez pedig itt a magyar gótikus építészet egyik legszebbje, a Mátyás-templom.



Tanultad már, hogy a középkorban az egyház hatalma jelentősen megnövekedett. A vallásos szemlélet az élet minden területén, így a középkori zenében is jól tükröződik.

A középkori zene nagyon sokáig, a XII. századig egyszólamú. Ebben az időszakban a legjelentősebb zenei műfaj a gregorián ének.

🎵Hallgasd meg ITT !

Mik a gregorián ének jellegzetességei?
  • latin nyelv
  • vallásos téma
  • egy szólamban énekelnek
  • hangszerkíséret nincs
Ezeket a dalokat onnan is felismerheted, hogy ritmusuk kötetlen, és nagyon sok bennük a hajlítás. I. Gergely pápa rendszerezte őket, róla is nevezték el ezeket a dalokat gregorián daloknak.


A gregorián dalok nyugalmat árasztó hangulata sok zeneszerző képzeletét megihlette. Számos példát találhatsz az interneten arra, hogy a gregorián zenét más zenei stílusokkal ötvözik (crossover), és pihenésre, kikapcsolódásra, relaxációra alkalmas zeneként teszik közzé.

🎵Egy ilyet én is mutatok, hallgasd meg  !

A zeneszerző Sir Karl Jenkins, aki több tucat dalt írt ebben a stílusban Adiemus-albumokba rendezve. Ez egy feldolgozás volt, de mutatok egy eredetit is  🎵ITT .

Te milyen relaxációs zenéket ajánlanál?

Készíts egy öt pontból álló listát a neked legjobban tetszőkből! Fényképezd le a listádat, és névvel ellátva töltsd fel IDE !


Viszonthallásra!👂

Emelt angol - Éva néni

Hi everyone!

Please check your homeworks!

Exercise 1.: Translation from English to Hungarian

1. We are going on a school trip today.
1. Mi ma egy iskolai kirándulásra megyünk (éppen).
2. My mum and dad are watching their favourite programme on TV.
2.Az anyukám és az apukám a kedvenc TV műsorukat nézik (éppen).
3. My sister has got a new hamster. I like it very much.
3. A lánytestvéremnek új hörcsöge van. Én nagyon szeretem (azt).
4. My brother's hair is very long. He must cut it.
4. A fiútestvéremnek a haja nagyon hosszú. Le kell vágnia.
5. The monkeys usually sleep on trees but now they are sleeping on the ground.
5. A majmok általában a fákon alszanak, de most a földön alszanak.

Exercise 2.: translation from Hungarian to English.

1. Az oroszlánok húst esznek.
1. Lions eat meat.
2. Mit csinál most éppen John?
2. What is John doing?
3. A nővérem mindig későn kel.
3. My older sister always gets up late.
4. Általában én szoktam etetni a madarakat, de ma az apukám és az anyukám etetik meg őket.
4. I usually feed the birds but today my mom and dad are feeding them.
5. Neked be kell fejezned a beszélgetést, mert ez egy angol óra.
5. You must finish talking because this is an English lesson.

Végezd el a javítást a füzetedbe! Színessel írd mellé a helyes mondatot, ha valamit nem így írtál. 
Figyelj az írásjelekre és a kis -s betűkre is.
(Ha esetleg nem készítetted el ezt a feladatot mára, akkor először csináld meg, és utána ellenőrizd. Így tanulsz is belőle. Egyébként csak másolás lenne:)

Ismeritek már a pontozási rendszert. Egy jó mondat, egy pont (ha valami apróságot rontottál el, pl. névelőt vagy ilyesmit, de a többi jó, akkor elfogadhatod.). Ha az igealakkal kapcsolatosan nem stimmel valami, de a többi jó, akkor fél pont. Ha csak az igealak jó, de a többi tök értelmetlen, akkor is fél pont. Nem írtál semmit, nulla pont. Számítsd ki, hogy neked hány pontot sikerült elérned.

Megjegyzések:

1. is eat, are feed, stb  : ilyen igealakok NEM LÉTEZNEK!!!  
                                        am/is/are  + inges alak   ->   folyamatos jelen
                                        eat, feed, stb                   - >  egyszerű jelen

2. Ennek megfelelően olyan sincs, hogy I'm usually... 
Vagy am/is/are és utána inges alak, vagy usually és szótári alak (go, eat, do, feed, ...)  
Ez megint a két igeidő keveredése lenne.
Csakúgy mint az I feeding...  Itt is vagy hiányzik az am/is/are vagy le kéne venni az inget, és akkor I feed...(Önmagában álló inges alak nincs!)

3. Ha van egy szokásos cselekvés, ami ma kivételesen máshogy alakul, akkor mindkét igeidő szerepelni fog a mondatban. A mondat eleje, ami a szokásos cselekvés, egyszerű jelen időben lesz (pl: I usually feed the birds...), a mondat második fele, amiben leírjuk a kivételt, ami csak a mostani alkalomra vonatkozik, az pedig folyamatos múltban lesz (Pl: ...but today my mom and dad are feeding them.)

Akik beküldték a leckéjüket: 

 Köszönöm azoknak, akik beküldték a leckét. Aki nem küldte be, attól is várom továbbra is. Ha elmulasztottad a határidőt, attól még ne engedd el a feladatot. Ez fontos a tanulásod szempontjából. Ugyanakkor ezzel tudod bizonyítani, hogy elvégezted az iskolai követelményeket. Semmiképpen ne mulaszd el beküldeni, amiket be kell. Akinek 2-3 beadandó kimarad, annak értesítem az osztályfőnökét, aki felveszi a kapcsolatot a szülőkkel. Így lehetünk csak biztosak benne, hogy jól vagy és, hogy látod a feladatokat. 

Zsófinak és Jankának gratulálok a szép munkához, ti kaptatok egy házi feladat ötöst.



I think you are now ready for a test. 

Please look at these exercises!
This is the webpage of our Student's book. You can find practice exercises here. Please do all of them.


(Kérlek benneteket, hogy nézzétek át a Unit 2-höz tartozó feladatokat a Tankönyv honlapján.
Grammar= Nyelvtan
Vocabulary= Szókincs
Listening= Hallgatás
Pronunciation= Kiejtés
Test= Dolgozat
Games= ez gondolom ismerős...😉)
Az Audio menüponton belül találod a tankönyvi fejezeteknek a hanganyagát, amiket az iskolában is mindig meghallgattunk. Ide most nem kell bemenned, csak ha szeretnéd ezeket is újra meghallgatni.

Mindegyik menübe kattints bele és csináld meg az ott található feladatokat. A menüpontok alatt időnként olyan feladatot találsz, aminek a lejátszásához, elindításához egy Flash Player nevű program szükséges (vagy ennek engedélyezése a böngészőben). Kérlek, ha nem sikerül elindítani, akkor próbáld egy másik eszközön vagy egy másik böngészőben. Esetleg szükséges lehet magának a Flash playernek a letöltése. Mivel máskor is szeretnék innen feladatot adni, érdemes kitapasztalni, hogy nálad hogyan fog működni ez a honlap.

A Test-et hagyd a gyakorlás végére. Ha elsőre 90-100% közötti eredményt értél el, akkor az azt jelenti, hogy fel vagy készülve a jövő heti témazáróra. Ha ennél alacsonyabb százalékot értél el, akkor tanulj még egy kicsit, és addig csináld újra és újra ezt a Testet, amíg a kívánt eredményt el nem éred.

Jövő hét kedden tehát témazáró dolgozat következik. Ismételjetek a hétvégén és bátran keressetek, kérdezzetek, ha valami nem világos. Jövő hét kedden 10 órakor live óra is lesz, aki tud, kérem csatlakozzon be. Ezen ismétlünk egy kicsit együtt, készüljetek kérdésekkel, ha valami nem világos.
A témazáróhoz a live óra után fogjatok majd hozzá. 

A témazáró a Unit 2 teljes anyagát tartalmazza majd.

Jó felkészülést kívánok!

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 27.

Good morning!

How are you today? Do you have a lot of homework? Do you like learning online? I hope you do.

Figyelem! Akik a mai feladatokból mindet (viszonylag jól) megcsinálják, órai munka ötöst kapnak! 😎

Let’s start the lesson!

Köszönöm a képeket az előző órai munkátokról (Molli, Martin, Janó, Lili, Attila, Linett, Kriszti, Kata, Titusz, Tami, Niki és Viki) jár mindegyikőtöknek egy plusz pont!
A tankönyvi feladat nem lett mindenkinek hibátlan, ezért most nézzétek át!


A Tk.:13.old./3b feladat megoldása: 
2 Do, get;   3 Does, jump;    4 Do, know;    5 Does, see;    6 Does, like

1) Questions

Legutóbb a jelen időről tanultakat ismételtük és azon belül is az eldöntendő kérdéseket (igen-nem kérdések) vizsgáltuk meg. Itt egy emlékeztető feladat, amivel az előző alkalommal tanultakat ismételheted. A ranglistára a saját neved írd, hogy ellenőrizhessem ki csinálta meg.

2) Wh-questions

Nem csak eldöntendő kérdéseket szoktunk feltenni, van amikor több információra vagyunk kíváncsiak, ilyenkor kérdőszavakat is kell használnunk.

A múlt órai füzetbe írt vázlatunkat egészítsd ki a következőkkel:


Let's practice! Gyakorold a kérdőszavak jelentését! A saját neved írd, hogy lássam, megcsináltad.

3) Put the words in the correct order to make questions.

Összekeveredtek a kérdések szavai, tedd sorrendbe! Itt nem kell megadnod a neved.

4) Practice

Gyakorold az eddig tanultakat.
Nyisd ki a munkafüzeted a 8. oldalon és csináld meg a 2. feladatot: a megadott szavakból alkoss kérdéseket!

Ha kérdőszót látsz az ugye a kérdés elejére kerül majd? 😉



A füzetben lévő vázlatot és a megoldott munkafüzeti feladatot kérlek küldd el e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!



Have a great weekend!

Bye!

Angol-Anikó néni

Dear Students!




Kérlek folytassátok a fordítását a Birthdays in Britain szövegnek!

A Birthday is Britain szöveget másold le angolul és fordítsd le magyarra! JEGYRE MEGY!!!
Péntek éjfélig kérem feltölteni IDE 
( https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdh0ibKyu0vCGkg1wScxKfbmsXIf3_bNp3dK9VNH1lhL9G9og/viewform?usp=sf_link)


Gyakorló feladatok ITT

JÁTÉK ITT

Best wishes!

Matematika 6/1 Imre bácsi


Kedves Hatodikosok!

A szerdai szorgalmi feladat megoldásáért jár egy nagy dicséret és természetesen a piros pont is: Jankának, Nórinak, Andinak, Zsófinak és Zsombinak. /remélem nem hagytam ki senkit, ha esetlegesen mégis, akkor reklamációt elfogadok!/

Ma egy tudáspróba következik a fordított arányosságból, amit mindenkinek vissza kell küldenie!
Három feladatot kell megoldanod, természetesen használhatod az előző órákon tanultakat és a mintafeladatokat.

1. Egy gyermekmedencét vízzel szeretnénk feltölteni. Ha egy 12 literes kannával hordjuk a vizet, akkor 20-szor kell fordulnunk. Hányszor kell fordulni, ha 5 literes a kannánk?

2.  János arasza 20 cm-es. Ő 12 arasz hosszúnak mérte a polcot. Éva is lemérte a polcot és neki 15 arasz volt a polc. Milyen hosszú Éva arasza?

3. Hódmezővásárhelyről autóval 90 km/óra átlagsebességgel 2 óra lehet eljutni Budapestre. Mennyi idő lehetne eljutni kerékpárral Budapestre, ha a kerékpáros átlagsebessége 15 km/óra?

A nevedet írd rá a lapra, tollal dolgozz, szépen írj, a fénykép olvasható méretű legyen!

A megoldást töltsd fel  ide    , vagy küldd el ide:  hajdu.imre@vargatamas.hu




Kémia Elemmolekulák 05.19

 Kedves hetedikesek! Ez a sok szöveg azért van itt, mert lényeges és egy részét kifelejtették a tankönyvből. Ezeket légy szíves gyöngyírássa...